Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Na Kubaniu rozbił się MiG-29

Lotnictwo wojskowe, 05 lipca 2015

Na Kubaniu w czasie lotu treningowego rozbił się myśliwiec MiG-29. Jego pilot, gen. Aleksanr Bierzan, przeżył wypadek.

Według wstępnych ocen, przyczyną wypadku samolotu MiG-29 była awaria jednego z silników. Myśliwiec płonął już w powietrzu, obejmując prawdopodobnie agregaty systemu sterowania

Wczoraj po południu w Kraju Krasnojarskim FR w czasie rutynowego lotu szkolno-treningowego rozbił się myśliwiec MiG-29. Do wypadku doszło o 14:37 czasu lokalnego, w siódmej minucie lotu, na bezludnym terenie w pobliżu lotniska Kuszczewskaja. Pilotowi udało się katapultować i wyjść z wypadku bez obrażeń. Wkrótce po katapultowaniu odnalazła go grupa poszukiwawcza.

Samolot nie przenosił uzbrojenia. Wrak znaleziono ok. 8 km od lotniska, w pobliżu miejscowości Nardiegin. Pilotem rozbitego samolotu był 58-letni gen. mjr Aleksandr Bierzan, naczelnik służby bezpieczeństwa lotów lotnictwa SZ FR.

Według wstępnych ocen, przyczyną wypadku była awaria jednego z silników. Myśliwiec płonął już w powietrzu, obejmując prawdopodobnie agregaty systemu sterowania. Jego pilot usiłował wylądować na lotnisku, z którego wystartował. Ostatecznie odleciał jednak nad niezamieszkany teren i katapultował się na wysokości ok. 500 m.

Rozbity samolot myśliwski MiG-29 należał do szkolnej bazy lotniczej Kuszczewskaja. Niedawno przeszedł remont kapitalny, po którym wylatał jedynie 25 godzin. WWS FR wstrzymały loty wszystkich maszyn tego typu do czasu wyjaśnienia przyczyny wczorajszego wypadku.

Poprzedni wypadek myśliwca MiG-29 miał miejsce 4 czerwca. Uzbrojony samolot MiG-29UB, przenoszący m.in. dwie bomby P-50, rozbił się wówczas w rejonie poligonu Aszułuk w Kraju Astrachańskim. Obu członkom udało się katapultować i przeżyć (Nie żyje pilot MiG-29KUB, 2014-12-06; Katastrofa MiG-29 pod Astrachaniem, 2014-07-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.