Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec testów indyjskich MiG-29K/KUB

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 02 listopada 2012

Rosyjska korporacja RSK MiG poinformowała o pozytywnym zakończeniu prób morskich samolotów MiG-29K/KUB na indyjskim lotniskowcu INS Vikramaditya.

Grupa bojowa na INS Vikramaditya może obejmować do 12 maszyn MiG-29K/KUB. Samolot jest o 30% większy od klasycznego MiG-29, ma składane skrzydła, hak do lądowania na pokładzie i zabezpieczenie antykorozyjne / Zdjęcie: RSK MiG

Dyrektor RSK MIG Siergiej Korotkow poinformował o pozytywnym zakończeniu testów myśliwców przeznaczonych do służby na indyjskim lotniskowcu INS Vikramaditya. Korotkow oświadczył, że wszystkie próby na lotniskowcu zostały zakończone pomyślnie, a klient podpisał odpowiedni protokół.

W 2010 Indie zamówiły 29 MiG-29K i MiG-29KUB (MiGi-29K dla Indii za 1,2 mld USD , 2010-01-18). Dyrektor RSK MiG poinformował także, że marynarka wojenna Indii otrzymała już 16 maszyn tego typu z wcześniejszego kontraktu, 12 jednomiejscowych MiG-29K i 4 dwumiejscowe MiG-29 KUB (4 MiGi-29K w Indiach, 2009-12-06). MiG-29 zostały wybrane przez stronę indyjską tylko dlatego, że są mniejsze od mających lepsze możliwości bojowe maszyn Su-33. Gdyby zdecydowano się na te ostatnie, znacznie ograniczałoby to liczbę samolotów na pokładzie indyjskiego lotniskowca. Jeden z dwumiejscowych MiG-ów został utracony w katastrofie lotniczej w czerwcu ubiegłego roku pod Achtubińskiem. Obaj piloci zginęli podczas lotu treningowego (Katastrofa MiG-29KUB, 2011-06-27).

Niedawno planowano, że pierwsze loty eskadry MiG-29K/KUB (wdrożonej w maju tego roku do służby) odbędą się na początku 2013. Lotniskowiec INS Vikramaditya miał wejść do służby w grudniu 2012. Niestety, awaria napędu podczas prób odbiorczych i wiele innych usterek stwierdzonych przez stronę indyjską oddaliły o co najmniej 12 miesięcy jego przekazanie marynarce wojennej Indii (Kolejne opóźnienie INS Vikramaditya, 2012-09-17; Kara za opóźnienie INS Vikramaditya?, 2012-10-09).

Korotkow poinformował także o zakończeniu modernizacji pierwszej partii sześciu, należących do wojsk lotniczych Indii, MiG-29 do wersji UPG. Pozostałe 63 samoloty będą przebudowywane na miejscu, w bazie remontowej IAF Ozar w Nashik, w ramach umowy z Hindustan Aeronautics Ltd.

W 2008 Indie zleciły RSK MiG doprowadzenie 69 myśliwców MiG-29, zakupionych w połowie lat 1980., do określonego przez stronę indyjską standardu UPG (RSK MiG zmodernizuje myśliwce Indii, 2008-03-08). Zmodernizowane samoloty otrzymają zwiększony resurs do 40 lat (obecnie 25) lub 3500 godzin lotu (teraz 2500). Myśliwce wyposażono m. in. w nową awionikę, w tym komputer pokładowy i system kierowania ogniem. Samolot został zaopatrzony w najnowszy radiolokator typu Żuk-ME z anteną ze skanowaniem fazowym. Część komponentów dostarczą przedsiębiorstwa izraelskie i indyjskie, w tym Hindustan Aeronautics Ltd i Bharat Dynamics Ltd. (MiG-29UPG oblatany, 2011-02-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.