Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Para Dreamlinerów dla Qatar Airways

Lotnictwo cywilne, 06 listopada 2015

Qatar Airways odebrały dwa kolejne Dreamlinery. Obecnie przewoźnik ma we flocie 25 samolotów tego typu.

Jubileuszowy, 25. Dreamliner Qatar Airways (z lewej) zostanie zaprezentowany podczas tegorocznego salonu w Dubaju / Zdjęcie: Qatar Airways

Wczoraj w zakładach Boeinga w Everett Qatar Airways odebrały dwa kolejne Dreamlinery. W ten sposób flota narodowego przewoźnika emiratu Kataru powiększyła się do 25 Boeingów 787-8.

Qatar Airways były pierwszym na Bliskim Wschodzie nabywcą Dreamlinerów. Pierwszy z nich trafił do eksploatacji w listopadzie 2012. Obecnie samoloty tego typu obsługują 30 destynacji na całym świecie, latając z hubu w Dausze m. in. do Amsterdamu, Casablanki, Cape Town, Rzymu i Tokio-Haneda.

Należące do Qatar Airways Boeingi 787-8 przystosowane do przewozu 254 osób. W klasie biznes zabudowano 22 fotele, rozkładane na płask, w układzie 1–2–1. W klasie ekonomicznej może pomieścić się 232 podróznych. Fotele są tam zabudowane w konfiguracji 3–3–3.

Dzięki najnowszym nabytkom uruchomimy 6 nowych połączeń – powiedział prezes Qatar Airways Akbar Al Baker. Do końca br. rozpoczniemy loty do Durbana, a w styczniu 2016  rozpoczniemy rejsy do Los Angeles. Następnie, w marcu, zaczniemy latać do Sydney i Bostonu, a w maju do Adelajdy. W czerwcu wykonany pierwszy lot do Atlanty i zwiększymy do dwóch dziennie ilość rejsów do Nowego Jork – dodał szef katarskiego towarzystwa.

Co ciekawe, Al Baker nie wyklucza, że niedalekiej przyszłości może wykorzystać opcję zakupu 30 Boeingów 787-9, które zastąpiłyby mniejsze Dreamlinery. Dzięki temu Katarczykom udałoby się utrzymać średni wiek floty wynoszący ok. 5 lat (Qatar Airways kupiły Boeingi 777F, 2015-01-07, Pierwszy A350 dla Qatar Airways, 2014-12-22, Cztery Boeingi dla Qatar Airways, 2014-10-29).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.