Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trent XWB-97 w powietrzu

Lotnictwo cywilne, 06 listopada 2015

W Tuluzie rozpoczęto próby w locie silnika Rolls-Royce Trent XWB-97, przeznaczonego dla samolotu Airbus A350-1000.

Testowy A380 z silnikiem Rolls-Royce Trent XWB-97 zabudowanym na lewoskrzydłowym wewnętrznym pylonie ląduje po pierwszym locie / Zdjęcie: Airbus

Wczoraj z lotniska Tuluza-Blagnac, leżącego obok zakładów Airbusa wzbił się do pierwszego lotu samolot badawczy A380 z zabudowanym silnikiem Rolls-Royce Trent XWB-97. Jest on przeznaczony do napędu A350-1000 (Montaż kadłuba A350-1000, 2015-09-25). Załogę A380 stanowili piloci doświadczalni Airbusa Etienne de Malleray i Hugues Van der Stichel oraz inżynierowie prób w locie: Gerard Maisonneuve, Emmanuele Costanzo i Jean-Philippe Cottet. Lot trwał 4 h 14 min.

W jego trakcie sprawdzono działanie Trenta XWB-97, zabudowanego na lewoskrzydłowym wewnętrznym pylonie, przy różnych wartościach ciągu. Testowy A380 wzniósł się na maksymalną wysokość 10 668 m i rozwinął maksymalną prędkość M0,87. Pierwszy lot Trenta XWB-97 wykonano 9 miesięcy przed planowanym oblotem A350-1000. Program jego prób w locie ma trwać 120 h. Działanie silnika zostanie zbadane m. in. w klimacie pustynnym, jak i w warunkach oblodzenia. 

Trent XWB-97 ma rozwijać ciąg 430 kN – największy ze wszystkich silników, jakie dotychczas używane były do napędu Airbusów. Natomiast już eksploatowane A350-900 napędzane są silnikami Trent WXB-84, rozwijającymi ciąg 375 kN (Transkontynentalny A350-900, 2015-10-13). Obecnie Roll-Royce produkuje tygodniowo ponad 10 silników tego typu. Pod koniec 2017 tempo wytwarzania Trentów XWB-84 wzrośnie do ok. 20 na tydzień, co umożliwi Airbusowi produkowanie 10 A350 miesięcznie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.