Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze skrzydła dla A350-1000

Lotnictwo cywilne, 19 sierpnia 2015

W Broughton rozpoczęto montaż pierwszego kompletu skrzydeł przeznaczonych dla samolotu komunikacyjnego A350-1000.

Pokrycie skrzydła A350-1000.  Jest to największy we współczesnym lotnictwie cywilnym pojedynczy zespół wykonany z kompozytów zbrojonych włóknami węglowymi / Zdjęcie: Airbus

Wczoraj w zakładach Airbusa w Broughton, w północnej Walii, rozpoczęto montaż kompletu skrzydeł przeznaczonych dla pierwszego szerokokadłubowego samolotu komunikacyjnego A350-1000. Skrzydło ma taką samą rozpiętość jak analogiczny zespół A350-900 (Podwójny oblot A350, 2014-02-27), jednak 90% jego części zostało zmodyfikowanych, a krawędź spływu wydłużona, w celu przeniesienia większych obciążeń.

Skrzydło A350-1000, którego rozpiętość wynosi 32 m, a maksymalna cięciwa – 6 m, to największy pojedynczy zespół wykonany z kompozytów zbrojonych włóknami węglowymi we współczesnym lotnictwie cywilnym. Jego struktura została skonstruowana przez inżynierów z zakładów Airbusa w Filton, gdzie m. in. projektuje się instalacje paliwowe i podwozia.

W konstrukcji skrzydła A350 zastosowano nowe sloty oraz wysuwane i obracane klapy, zwiększające siłę nośną przy małej prędkości. Natomiast w celu polepszenia charakterystyk aerodynamicznych przy dużej prędkości zastosowano klapy wychylane różnicowo.

Największy z rodziny A350, model -1000, ma mieć rozpiętość 64,75 m i długość 73,78 m. Jego maksymalna masa do kołowania szacowana jest na  308,9 t. W zbiornikach ma mieścić się 156 tys. l paliwa.

Napęd A350-1000 mają stanowić 2 silniki turbowentylatorowe Rolls-Royce Trent XWB-97, o ciągu 432 kN każdy. Na pokładzie samolotu ma pomieścić się maksymalnie 440 pasażerów. Maksymalny zasięg obliczeniowy A350-1000 to 14 800 km.

Zakończenie montażu pierwszego A350-1000 zaplanowano w 1. kw. 2016. Pierwszym użytkownikiem samolotów tego typu będą linie Qatar Airways, od 2017 (Pierwszy A350 dla Qatar Airways, 2014-12-22). Dotychczas producent zdobył zamówienia na 169 A350-1000. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.