Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ił-76TD-90WD ląduje na Antarktydzie

Lotnictwo cywilne, 12 listopada 2015

Rosjanie przeprowadzili pierwsze lądowanie samolotu transportowego Ił-76TD-90WD na lotnisku położonym na Antarktydzie.

Ił-76TD-90WD po raz pierwszy w historii ląduje na Antarktydzie / Zdjęcie: Wołga-Dniepr

Ił-76TD-90WD, należący do towarzystwa Wołga-Dniepr, wykonał pierwsze operacje na Antarktydzie. Podczas historycznego lądowania w stacji Nowołazariewskaja leżącej w Oazie Schirmachera na Ziemi Królowej Maud, za sterami samolotu zasiadali Bohater FR Nikołaj D. Kuimow, szef pilotów doświadczalnych kompleksu im. Iliuszyna i Bohater FR Ruben T. Jesajan, szef pilotów doświadczalnych GosNII GA .

Próby Ił-76TD-90WD mają na celu opracowanie procedur operowania samolotów tego typu, napędzanych silnikami PS-90A-76, w surowym klimacie Antarktydy. Sprawdzone zostaną m. in. ich charakterystyki startu i lądowania z użyciem rewersu ciągu z dróg startowych pokrytych śniegiem i lodem. Wdrożenie nowych zdolności umożliwi rozszerzenie zakresu działalności linii Wołga-Dniepr (Kolejne An-124 dla Wołga-Dniepr, 2015-10-19).

Przy maksymalnej masie do startu wynoszącej 195 t, Ił-76TD-90WD może przewieźć ładunek o masie 50 t. Zasięg, z ładunkiem o masie 40 t, to 5650 km. Długość startu samolotu wynosi 1300 m, a długość lądowania – 900 m (Koniec pierwszego etapu prób Ił-476, 2013-12-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.