Przedsiębiorstwo KAI poinformowało o zakończeniu prób śmigłowca Surion w wersji morskiej.
Wczoraj przedsiębiorstwo Korea Aerospace Industries opublikowało informację o zakończeniu prac badawczo-rozwojowych morskiej wersji śmigłowca KUH Surion, przeznaczonej dla korpusu piechoty morskiej Republiki Korei. Ich ukoronowaniem były próby w locie i operowania z pokładu okrętu.
Opracowywanie morskiego Suriona rozpoczęto w lipcu 2013. Prototyp śmigłowca wzbił się w powietrze w styczniu br. W porównaniu z wersją lądową morski Surion ma 2 dodatkowe zbiorniki paliwa (łącznie 6), składane łopaty wirnika nośnego i pływaki awaryjne (Oblot morskiego Suriona, 2015-01-26).
Próby w locie trwały 8 miesięcy. We wrześniu śmigłowiec wykonał lot pomiędzy Pohang i wyspami Dokdo, pokonując dystans 524 km w nieco ponad 3 h. Jeden z etapów badań, trwający ok. miesiąca, polegał na sprawdzeniu zdolności do operowania z pokładu okrętów desantowych Dokdo i Hyang Ro Bong przy różnym stanie morza i sile wiatru (Osprey ląduje na śmigłowcowcu Dokdo , 2015-03-27).
Przeznaczeniem morskiej wersji Suriona jest transport ludzi i zaopatrzenia na okręty marynarki wojennej Republiki Korei i jednostki sojusznicze. Produkcja seryjna śmigłowców rozpocznie się w połowie przyszłego roku.
Zakończenie prac rozwojowych wersji ewakuacji medycznej zaplanowano w 2016. Wiropłat będzie przystosowany do transportu 6 rannych / chorych. Jego wyposażenie obejmować ma m. in. radiolokator meteorologiczny i wciągarkę.