Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ELB dla Air New Zealand

Lotnictwo cywilne, 09 lutego 2016

Narodowy przewoźnik Nowej Zelandii wprowadził do eksploatacji elektroniczną książkę płatowca (ELB).

Air New Zealand jako jedne z pierwszych w świecie linii uzyskały zezwolenie na użytkowanie ELB dla Dreamlinerów / Zdjęcie: Boeing

Boeing i Air New Zealand wprowadziły do eksploatacji elektroniczną książkę płatowca (Electronic Logbook, ELB), przeznaczoną dla samolotów 787 Dreamliner. Zastępuje ona stosowaną dotychczas dokumentację papierową, zwiększając efektywność operacyjną i niezawodność.

Nowe osiągnięcia technologii cyfrowej, takie jak ELB, zapewniają większą przewidywalność czynności obsługi technicznej opartej na danych. Dzięki tej zdolności możemy aktywnie rozwiązywać problemy i szybko wykonywać obsługę techniczną, jeszcze bardziej polepszając niezawodność i tempo jej wykonania, co jest wspaniałą wiadomością dla naszych pasażerów – powiedział kapitan David Morgan, szef operacji lotniczych Air New Zealand.

ELB działa w oparciu o Electronic Flight Bag (EFB, elektroniczne pomoce nawigacyjne i obsługowe, Ryanair wprowadza EFB, 2014-12-08) i pokładowy serwer, rejestrując parametry lotu i informacje o błędach i usterkach. Są one w czasie rzeczywistym przekazywane do obsługi naziemnej, gdy samolot znajduje się na trasie. Dzięki temu personel obsługowy, wraz z niezbędnymi częściami zamiennymi, narzędziami i dokumentacją, może oczekiwać na niego przy rękawie, aby przeprowadzić konieczne czynności obsługowe tuż po lądowaniu, zwiększając w ten sposób efektywność procesu i skracając do minimum opóźnienie.  

Narodowy przewoźnik Nowej Zelandii jest jedną z pierwszych w świecie linii lotniczych, które uzyskały zezwolenie na użytkowanie ELB dla Dreamlinerów. Ich flota liczy obecnie sześć 787-9 (ANZ odebrały pierwszego Boeinga 787-9, 2014-07-09). Towarzystwo oczekuje na dostawę kolejnych 6 samolotów tego typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.