Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe zdolności Terriera

Wojska lądowe, 12 lutego 2016

BAE Systems prezentuje zmodernizowany wóz inżynieryjny Terrier.

Pług minowy Terriera może penetrować grunt na głębokość 175-300 mm / Zdjęcie: BAE Systems

Wóz inżynieryjny Terrier, używany przez British Army (wojska lądowe W. Brytanii) od 2013, został wyposażony przez inżynierów BAE Systems w nowe technologie i urządzenia (Pierwszy Terrier drive-by-wire dla Brytyjczyków , 2013-06-05). Zmodernizowany pojazd ma nowy teleskopowy wysięgnik i jest zdolny do pokonywania przeszkód wodnych, gdy wysokość fal dochodzi do 2 m.

Teleskopowy wysięgnik ma długość ponad 8 m – jest to jedno z najdłuższych urządzeń w świecie dostępnych dla pojazdów tego rodzaju – co umożliwia podejmowanie i odsłanianie obiektów zakopanych w ziemi z bezpiecznej odległości. Dodatkowo pojazd może być wyposażony w młot do rozbijania skał i przebijania betonu, zrywarkę do niszczenia nawierzchni dróg lub pasów startowych w celu uniemożliwienia ich użycia oraz świder do wiercenia otworów podczas prac inżynierskich. Terrier będzie także zdolny do pokonywania przeszkód wodnych o znacznie większej głębokości, gdy wysokość fal dochodzi do 2 m.

Zdolność do pokonywania większych fal i ochrona przed zalaniem przystosowują Terriera jeszcze lepiej do użycia na obszarach przybrzeżnych czy depresjach, gdzie może odegrać ważną rolę zarówno podczas usuwania skutków klęsk żywiołowych, jak i w działaniach bojowych – mówi Rory Breen, kierownik sprzedaży eksportowej BAE Systems Land. – Dzięki modułowej konstrukcji pojazd może być szybko przystosowany do wielu różnych sytuacji, jak np. torowanie drogi przez dżunglę czy gęste listowie – dodaje Breen.

Obecnie Terrier może być sterowany zdalnie z odległości do 1 km. Jego wyposażenie umożliwia podnoszenie, chwytanie i przesuwanie różnorodnych obiektów. Przedni lemiesz, złożony z 2 sekcji o szerokości 725 mm każda, może pomieścić 5 t ładunku i przerzucić 300 t ziemi przez godzinę. Dodatkowo, sprawdzony ostatnio podpowierzchniowy pług minowy może penetrować grunt na głębokość 175-300 mm, podczas jazdy z prędkością 1-15 km/h, tworząc drogę wolną od min i improwizowanych urządzeń wybuchowych.

Terrier może rozwinąć prędkość 70 km/h. Ma też zdolność poruszania się w terenie, może pokonywać przeszkody wodne i być przewożony na pokładzie samolotu transportowego A400M (A400M zakończył próby operowania z trawy, 2015-11-04). Pojazd może służyć pomocą jednostkom wsparcia, a także uniemożliwiać ruchy przeciwnika, zwiększać przeżywalność jednostek sojuszniczych i wykonywać zadania inżynieryjne. Terrier może też współdziałać z systemem przeciwminowym BAE Systems Python, który może torować drogę długości 200 m przez pola minowe przy pomocy ładunków wydłużonych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.