Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Skrzydła dla hiszpańskiego A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 17 października 2015

Do San Pablo dotarł komplet skrzydeł dla pierwszego samolotu A400M przeznaczonego dla wojsk lotniczych Hiszpanii.

Skrzydła A400M (MSN44) wyładowywane z wnętrza Belugi do hali w San Pablo, gdzie znajduje się linia montażu końcowego samolotów tego typu / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Do wytwórni Airbus Defence and Space w San Pablo obok hiszpańskiej Sewilli dostarczono 14 października komplet skrzydeł dla pierwszego transportowca A400M, który trafi do Ejercito del Aire (wojsk lotniczych Hiszpanii). Samolot będzie nosił numer seryjny MSN44.

Skrzydła hiszpańskiego A400M zostały wcześniej przetransportowane statkiem z Wielkiej Brytanii, gdzie je wyprodukowano, do St. Nazaire we Francji. Stamtąd poleciały do San Pablo w ładowni zaprojektowanego specjalnie do takich celów samolotu transportowego Airbus A300-600ST Beluga. W ten sposób do Hiszpanii docierają wszystkie zespoły A400M, za wyjątkiem usterzenia poziomego, które jest przywożone ciężarówkami z zakładów w Tablada.

Wytwórnia w San Pablo, jako jedyna ze wszystkich zakładów Airbusa, jest przystosowana do odbioru zespołów wprost z ładowni Belugi dzięki specjalnemu dokowi, przy którym parkuje samolot. Część nosowa jego kadłuba znajduje się we wnętrzu hali, a elementy są transportowane do gniazd przy pomocy półautomatycznych platform. Jest to jedyne w świecie rozwiązanie tego typu.

Montaż końcowy MSN44 rozpocznie się już niebawem. Samolot zostanie przekazany Ejercito del Aire w drugim kwartale 2016. Hiszpanie będą 6. krajem użytkującym transportowce tego typu (Stryker w ładowni Atlasa, 2015-10-07, Problemy z dostawami A400M, 2015-05-26, LIMA 2015: Malezja prezentuje A400M , 2015-03-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.