Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A400M zakończył próby operowania z trawy

Lotnictwo wojskowe, 04 listopada 2015

Airbus Defence and Space poinformował o zakończeniu prób operowania transportowca A400M z lotnisk trawiastych.

A400M Grizzly 2 ląduje na lotnisku w Écury-sur-Coole we Francji / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Europejski koncern poinformował o zakończeniu ostatniego etapu prób operowania samolotu transportowego A400M (Skrzydła dla hiszpańskiego A400M, 2015-10-17) z dróg startowych o nawierzchni nieutwardzonej. Badania zapoczątkowano w 2012 w niemieckim Cottbus, na gruncie o małym wskaźniku nośności (CBR). Kolejny etap prób zrealizowano w lipcu 2013 w lotnisku Ablitas w północnej Hiszpanii, którego droga startowa pokryta jest nawierzchnią żwirową (A400M operuje z nawierzchni żwirowej, 2013-09-04).

We wrześniu i październiku przedseryjny A400M (Grizzly 2) wykonywał starty i lądowania w Écury-sur-Coole we Francji. Tamtejsza droga startowa ma długość 1500 m.

Próby udowodniły, że najnowszy europejski samolot transportowy może operować z dróg startowych o nawierzchni trawiastej

Przez 3 tygodnie Grizzly 2 wykonywał kołowania, zakręty oraz starty i lądowania. Przebieg prób spowolniła niesprzyjająca aura i opady deszczu. W ostatnim etapie badano zdolność samolotu do operowania z nawierzchni trawiastej, której minimalna wartość CBR wynosiła 9, a także ziemnej.

W przyszłym roku zaplanowane są próby operowania A400M z nawierzchni o małym CBR i piaszczystej. Najprawdopodobniej przeprowadzone będą one w W. Brytanii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.