Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

90-miejscowy Q400

Lotnictwo cywilne, 17 lutego 2016

Bombardier zwiększył pojemność turbośmigłowego Q400 do 90 pasażerów.

90-miejscowe Q400 będą dostępne na rynku już w 2018 / Zdjęcie: Bombardier

Kanadyjski producent opublikował informację o kolejnym zwiększeniu pojemności samolotu turbośmigłowego komunikacji regionalnej Q400, tym razem do 90 pasażerów (Nok Air odbierają pierwszego Q400, 2014-08-28). Dodatkowy rząd foteli zostanie zabudowany dzięki przesunięciu tylnej wręgi wzmocnionej i zmianie położenia drzwi na prawej burcie. Odstępy między rzędami foteli pozostaną niezmienione i nadal wynosić będą 28 cale (71 cm).

Tworzymy nowy segment rynku i jesteśmy na nim jedyni. Nikt nie oferuje samolotu turbośmigłowego o pojemności 80-100 miejsc – mówi Patrick Baucis, wiceprezes Bombardiera ds. marketingu. Początkowo 90-miejscowy Q400 dostępny będzie wyłącznie jako nowowyprodukowany, jednak Kanadyjczycy rozważają też możliwość przebudowania starszych samolotów, już dostarczonych użytkownikom (Nowe Q400 dla Air Berlin, 2016-02-10).

Jednocześnie Bombardier anonsował zwiększenie ładunku płatnego Q400 o dodatkowe 907 kg. Wdyłuzone zostaną również okresy między przeglądami. Przeglądy typu A wykonywane będą co 800 h, zamiast co 600 h, a przegłosy typu C, co 8000 h (poprzednio co 6000 h). Nowe Q400 z wszystkimi w/w zmianami dostępne będą na rynku w 2018.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.