Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air Canada kupują CSeries

Lotnictwo cywilne, 18 lutego 2016

Narodowy przewoźnik Kanady zawarł z Bombardierem porozumienie w sprawie zakupu samolotów rodziny CSeries.

Wizualizacja CS 300 w barwach Air Canada. Bombardier zdobył dotychczas zamówienia i zobowiązania zakupu  678 samolotów rodziny CSeries, w tym 243 potwierdzone / Rysunek: Bombardier

Narodowy przewoźnik Kanady zawarł z Bombardierem długo oczekiwane porozumienie w sprawie zakupu samolotów komunikacji regionalnej rodziny CSeries. Podpisany wczoraj w Montrealu list intencyjny dotyczy nabycia 45 CS300, z opcją na 30 kolejnych samolotów tego typu i prawem zamiany na CS100. Wartość zamówienia według cen katalogowych wynosi 3,8 mld USD (ok. 15 mld zł).

Air Canada są pierwszym towarzystwem z Ameryki Pn., które zamówiło CSeries. Zakup samolotów rodzimego producenta jest jednym z elementów modernizacji floty, rozpoczętego zamówieniem Boeingów 737 Max (Air Canada sfinalizowały kontrakt na 737 Max, 2014-04-02).

Zakłada on wycofanie z eksploatacji 45 Embraerów 190. 20 z nich zostanie okupionych przez Boeinga, a pozostałe zostaną zastąpione przez CSeries. Dostawy Boeingów 737 Max mają rozpocząć się pod koniec 2017 i zakończyć w 2021. Natomiast CSeries mają trafiać do floty Air Canada od końca 2019 do 2022.

Przedstawiciele Bombardiera mówią, że są już gotowi do dostarczenia pierwszych seryjnych CS100 liniom Swiss i wsparcia przewoźnika w ich eksploatacji, która ma rozpocząć się w 2. kw. br. (CSeries 100 wreszcie z certyfikatem, 2015-12-21). Zrealizowano już także ponad 70 % programu certyfikacyjnego CS300. Drugi przedseryjny samolot tego typu ma dołączyć do badań już wkrótce. Posłuży on do prób wyposażenia kabiny załogi i kabiny pasażerskiej. Uzyskanie odpowiednich certyfikatów ma nastąpić w połowie br.

W zakładach w Mirabel trwa też produkcja pierwszego seryjnego CS300. Samolot trafi do linii Air Baltic w drugiej połowie br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.