Podczas Singapore Air Show włoska Finmeccanica kontynuowała rozmowy z potencjalnymi nabywcami samolotów transportowych C-27J Spartan.
Udział w singapurskich targach był dla włoskiej grupy zbrojeniowej okazją do prowadzenia rozmów o sprzedaży C-27J państwom Azji Południowo-Wschodniej. Przedstawiciele Finmeccaniki odmówili podania, które kraje wyrażają zainteresowanie kupnem samolotów transportowych Alenii Aermacchi. Według nieoficjalnych informacji chęć zakupu Spartanów zgłaszają m.in. wojska lotnicze Indonezji i Filipin.
W ostatnich latach wiele państw regionu zostało zmuszonych do zwiększenia nakładów na modernizację i rozwój sił zbrojnych. Jednym z elementów odpowiedzi na ekspansywną politykę regionalną ChRL ma być podniesienie zdolności transportu żołnierzy i sprzętu wojskowego w odległe rejony krajów, w tym będące przedmiotem wielonarodowych sporów terytorialnych. W wielu przypadkach statki powietrzne, które są obecnie eksploatowane, nie sprostają wymogom sił zbrojnych (Katastrofa Herculesa w Indonezji, 2015-06-30).
Na korzyść włoskiej oferty działać mają pozytywne doświadczenia z dotychczasowej eksploatacji C-27J przez Royal Australian Air Force (RAAF, królewskie wojska lotnicze Australii). Canberra zamówiła 10 samolotów transportowych tego typu, których dostawy rozpoczęto w 2015. Na płaszczyźnie postojowej obok centrum wystawowego Changi można było obejrzeć drugi z australijskich transportowców (na zdjęciu, SAS 2016: RAAF prezentują Spartana, 2016-02-19).
W strategii marketingowej dla Azji Południowo-Wschodniej Finmeccanica musi liczyć się z konkurencją ze strony innych europejskich producentów, w tym grupy Airbus, która w Singapurze promowała samolot A400M. Goście targów mogli obejrzeć z bliska transportowiec wystawiony przez Tentera Udara DiRaja Malaysia (królewskie wojska lotnicze Malezji) – pierwszego użytkownika A400M spoza Europy (SAS 2016: Prezentacja malezyjskiego A400M, 2016-02-18).