Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot X-2

Lotnictwo wojskowe, 25 kwietnia 2016

W piątek oblatano demonstrator technologii myśliwca stealth X-2.

Pierwszy lot X-2 trwał 23 minuty / Zdjęcie: Mitsubishi Heavy Industries

Japońskim inżynierom nie udało się dotrzymać obietnicy oblatania w lutym demonstratora technologii myśliwca stealth X-2. Ostatecznie samolot wzbił się w powietrze w piątek, 22 kwietnia (Oblot ATD-X już w lutym , 2016-01-29).

X-2 wystartował z portu lotniczego w Nagoi. W trakcie lotu jego pilot wykonał serię podstawowych manewrów, w tym wznoszenie, zniżanie i loty po kręgu. Po 23 minutach samolot wylądował w bazie Kōkū Jieitai (Japońskich Wojsk Lotniczych Samoobrony) w Gifu.

Pilot doświadczalny Mitsubishi Heavy Industries opisał oblot jako nadzwyczaj stateczny. Samolot reagował na stery dokładnie tak, jak podczas sesji w symulatorze. Jestem pewien, że X-2 spełni w 100% wymagania resortu obrony Japonii – dodał lotnik.

X-2 ma służyć do sprawdzenia technologii przeznaczonych dla nowego japońskiego samolotu wielozadaniowego F-3 – wielofunkcyjnego radiolokatora z anteną fazowaną, powłok rozpraszających promieniowanie radiolokacyjne, wektorowania ciągu silników, nowej awioniki i łącza informacyjnego. Oblot prototypu F-3 zaplanowano w 2024-2025. Docelowo F-3 mają zastąpić w jednostkach Kōkū Jieitai samoloty wielozadaniowe Mitsubishi F-2 i Boeing F-15J/DJ.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.