Francja zaoferowała Hindusom inwestycje w wysokości 1 mld euro, w celu wspólnego dopracowania silnika Kaveri.
Indyjski dziennik Economic Times donosi, że w ramach offsetu, związanego z zakupem samolotów wielozadaniowych Rafale, Paryż zaoferował Hindusom inwestycje w wysokości 1 mld euro (ponad 4,4 mld zł), przeznaczone na pomoc w dopracowaniu rodzimego silnika turbowentylatorowego GTRE GTX-35VS Kaveri.
Początkowo planowano, że Kaveri stanowić będzie zespół napędowy samolotów wielozadaniowych Tejas. Jednak problemy z uzyskaniem zakładanych osiągów i przekroczenie budżetu programu spowodowały, że zrezygnowano z kontynuowania przedsięwzięcia (Kaveri anulowany?, 2012-06-18).
Obecnie mówi się, że rozmowy w sprawie wznowienia prac rozwojowych Kaveri prowadzone są już od stycznia br. Biorą w nich udział indyjskie władze i przedstawiciele francuskiego Safrana. Według francuskich specjalistów, do zapewnienia Kaveri stanu zdatności do lotu potrzeba jeszcze 25-30% nakładu pracy [w porównaniu z dotychczasowymi działaniami]. Zdaniem Economic Times Safran zobowiązał się, że dopracowany Kaveri będzie gotowy w ciągu 18 miesięcy. Wspomina się też o możliwości zabudowania zmniejszonej wersji silnika w indyjskim bojowym bsl.
Seryjne silniki zostaną zabudowane w samolotach Tejas Mk1-A do 2020. Bharatiya Vāyu Senā (wojska lotnicze Indii) zamierzają zakupić co najmniej 120 samolotów tego typu. Dotychczas zakładano, że będą one napędzane silnikami General Electric F414-GE-INS6 (Zakup niedopracowanych Tejasów, 2015-10-01).