Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakup niedopracowanych Tejasów

Lotnictwo wojskowe, 01 października 2015

Resort obrony Indii zamierza zakupić co najmniej 120 samolotów bojowych Tejas Mk1-A, mimo ich niedociągnięć.

Zdjęcie: MO Indii

Rząd w New Delhi podjął decyzję o wprowadzeniu do eksploatacji co najmniej 7 eskadr Bharatiya Vāyu Senā (wojsk lotniczych), wyposażonych w samoloty wielozadaniowe LCA Tejas Mk1-A. Powodem jest kurcząca się flota myśliwców MiG-21 i MiG-27.

Jak podaje indyjska NDTV, rządowa agencja rozwoju technologii wojskowych (DRDO) i producent samolotu, koncern Hindustan Aeronautics Limited, obiecały, że Mk1-A będzie lepszy niż seryjne LCA (na zdjęciu, Tejas w Himalajach, 2015-02-04), które wciąż borykają się ze zbyt dużą masą, zbyt małym ciągiem silnika i za dużym zużyciem paliwa. Z kolei BVS zgodziły się przyjąć do wyposażenia niedopracowane samoloty, aby utrzymać program przy życiu.

Masa całkowita Tejasa Mk1-A wynosić ma ok. 5500 kg, jednak nie wiadomo, czy będzie on mógł przenosić wymaganą ilość uzbrojenia. Samolot zostanie wyposażony w izraelski radiolokator, który w przyszłości zostanie zastąpiony urządzeniem wyprodukowanym przez rodzimy przemysł.

Nowe samoloty mają zostać skierowane, w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, do zadań obrony powietrznej. Dostawy mają rozpocząć się w przyszłym roku. Każda eskadra Tejasów Mk1-A będzie mieć na stanie 16-18 samolotów.

Zdaniem przedstawiciela resortu obrony Indie muszą mieć samoloty zdolne do służby. Do czasu rozpoczęcia produkcji seryjnej Tejasów Mk II, [zakup Mk1-A] to najlepsza dostępna opcja. Przedsięwzięcie to ma rozpocząć się w 2024-2025.

NDTV podała też, że dostawy samolotów wielozadaniowych Dassault Rafale, zakupionych od Francji, zostaną zrealizowane w ciągu 5 lat. Umowa w tej sprawie ma zostać podpisana w ciągu miesiąca. Według niepotwierdzonych informacji, Francuzi zgodzili się na 50-% offset (Tylko 36 Rafale dla Indii, 2015-06-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.