Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tejas w Himalajach

Lotnictwo wojskowe, 04 lutego 2015

Indie przeprowadziły próby eksploatacyjne samolotu Tejas w bazie Leh, leżącej w Himalajach.

Tejas podczas prób w warunkach zimowych w bazie lotniczej Leh / Zdjęcie: HAL

W styczniu Bharatiya Vāyu Senā (wojska lotnicze Indii) przeprowadziłu próby eksploatacji samolotu myśliwskiego LCA Tejas (Tejas przekazany wojskom lotniczym, 2015-01-17) w warunkach zimowych. Zrealizowano je w bazie lotniczej Leh, położonej na wysokości 3256 m npm, w krainie Ladakh, zaliczanej do Himalajów Wysokich.

Próby polegały na trzykrotnym uruchomieniu silnika GE-F404-IN20, raz po razie, po długotrwałym pozostawieniu samolotu na otwartej przestrzeni, przez 18-42 godziny, w temperaturze −28 °C, bez jakiegokolwiek urządzenia pomocniczego, czy podgrzewania. Co więcej, zgodnie z wymaganiami BVS, akumulator pokładowy był naładowany w 85%.

Latem ub. r. w lipcu i sierpniu przeprowadzono w Leh analogiczne próby w klimacie gorącym. Według przedstawicieli producenta, silnik Tejasa może być uruchomiony samodzielnie na lotnisku leżącym na wysokości 5600 m npm.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.