Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Porozumienie Bella i WZL-1

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 07 lipca 2016

Bell Helicopter podpisał z WZL-1 porozumienie o współpracy. Jego celem jest zdefiniowanie obszarów kooperacji przy obsłudze technicznej śmigłowców AH-1Z w przypadku zwycięstwa Bella w przetargu na nowe śmigłowce uderzeniowe.

Obecnie USMC ma na stanie 46 śmigłowców uderzeniowych AH-1Z Viper, które sukcesywnie zastępują starsze AH-1W / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Wchodzące w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 (WZL-1) zostały wyznaczone do pełnienia roli centrum obsługowo-naprawczego nowych śmigłowców wielozadaniowych i uderzeniowych, jakie zostaną zakupione dla potrzeb Sił Zbrojnych RP. Porozumienie zawarte z przedsiębiorstwem Bell Helicopter, należącym do koncernu Textron, ma na celu zdefiniowanie obszarów współpracy przy obsłudze technicznej i remontach śmigłowców uderzeniowych, w przypadku zwycięstwa AH-1Z Viper w programie Kruk.

Polska to dziś niekwestionowany lider technologii lotniczych w Europie. Wiązanie się z ekspertami rynku takimi jak WZL-1 jest więc dla Bell Helicopter kluczowym krokiem naprzód w procesie budowania pozycji w Polsce – powiedział Robert T. Hastings, wiceprezes wykonawczy w Bell Helicopter. Wierzymy, że relacje biznesowe utwierdzone podpisanym porozumieniem zwiększą potencjał dostosowania i zintegrowania rozwiązań technologicznych dla Vipera w Polsce. Dziękujemy kierownictwu WZL-1 za ten krok i z nadzieją patrzymy na dalsze możliwości współpracy przemysłowej w celu wsparcia polskiego biznesu oraz polskiego Ministerstwa Obrony – dodał prezes Hastings.

Oferta Bell Helicopter dla Polskich Sił Zbrojnych w ramach programu Kruk to AH-1Z Viper. Amerykańskie przedsiębiorstwo jest zdeterminowane, aby podjąć konstruktywną współpracę z polskim przemysłem zbrojeniowym przy produkcji, montażu oraz obsłudze bieżącej i technicznej śmigłowca, który proponuje (Bell odkrywa karty, 2015-03-02). 

AH-1Z Viper to śmigłowiec eksploatowany obecnie przez Piechotę Morską USA. Obecnie lotnicy USMC dysponują 46 wiropłatami tego typu. Docelowo w eskadrach lotnictwa marines ma znajdować się 189 AH-1Z, które sukcesywnie zastępują starsze AH-1W Super Cobra.

Pierwszym nabywcą eksportowym Viperów jest Pakistan. Islamabad zamówił 15 wiropłatów tego typu. Na razie władze USA wyraziły zgodę na sprzedaż 12 AH-1Z. Oblot pierwszego z nich zaplanowano w przyszłym roku. Dostawy rozpoczną się w 2018 (Indie oprotestowały sprzedaż Pakistanowi AH-1Z, 2015-07-23). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.