Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Cessna prezentuje Denali

Lotnictwo cywilne, 27 lipca 2016

Koncern Cessna ujawnił szczegóły projektu nowego turbośmigłowego samolotu pasażerskiego o nazwie Denali.

Odbiorcami Denali mają być użytkownicy samolotów tłokowych marki Cessna, poszukujący środka transportu umożliwiającego przeloty o większym zasięgu i z większą prędkościa

Najnowszy projekt koncernu Cessna to jednosilnikowy turbośmigłowy dolnopłat, znany wcześniej jako SETP (Single Engine TurboProp). Samolot ma mieć rozpiętość 16,54 m, długość całkowitą 14,86 m i wysokość 4,62 m. Na lewej burcie zabudowane będą drzwi, o wymiarach 150 cm x 135 cm, do przedziału towarowego.

Kabina o wysokości 1,47 m i szerokości 1,60 m, z całkowicie płaską podłogą, ma mieścić 7-9 pasażerów. Załoga ma składać się z 1-2 pilotów. Wyposażenie kabiny załogi stanowić ma awionika Garmin G300, z radiolokatorem meteorologicznym, TAWS i ADS-B. Maksymalna masa paliwa to 499 kg.

Napęd Denali stanowić będzie silnik turbinowy General Electric GE93 o mocy 920 kW, z elektronicznym układem sterowania (FADEC), poruszający 5-łopatowe kompozytowe śmigło McCauley o średnicy 2,67 m. Okres międzyprzeglądowy silnika to 4 tys. h.

Wizualizacja kabiny pasażerskiej Denali / Rysunki: Cessna

Denali ma być zdolny do wykonywania lotów na wysokości 9450 m. Zasięg obliczeniowy z pilotem i 4 pasażerami to 2693 km, pozwalający na wykonywanie lotów z Los Angeles do Chicago, Nowego Jorku do Miami, czy z Londynu do Moskwy. Samolot ma rozwijać prędkość przelotową 528 km/h.

Cena jednostkowa Denali szacowana jest na 4,8 mln USD (nieco ponad 19 mln zł). Oblot prototypu zaplanowano w 2018. Samolot ma konkurować na rynku z Pilatusem PC-12 (1400. Pilatus PC-12, 2016-07-07), Piperem Meridian (Pierwszy Piper M500 w Polsce, 2015-10-07) i Daherami TBM (Daher ujawnia TBM 930, 2016-04-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.