Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lot pozyska nowe Boeingi 737

Lotnictwo cywilne, 13 października 2016

Polskie Linie Lotnicze Lot zamierzają wydzierżawić nowe samoloty wąskokadłubowe – Boeingi 737-800 i Max 8.

Docelowo samolotami wąskokadłubowymi PLL Lot będą wyłącznie Boeingi 737 Max 8 / Rysunek: PLL Lot

Jak poinformował prezes PLL Lot Rafał Milczarski, nasz narodowy przewoźnik wybrał jako nowe samoloty wąskokadłubowe. Jako pierwsze, do floty linii trafią 4 tzw. pomostowe Boeingi 737-800, leasingowane od Aer Cap na okres 8 lat. Dwa pierwsze samoloty tego typu dotrą do Warszawy w kwietniu 2017, a 2 kolejne w maju i w lipcu tego samego roku. Strona polska zagwarantowała sobie także możliwość wymiany 737-800 na 737 Max 8 w trakcie dzierżawy.

Oprócz nich Lot pozyska też 6 Boeingów 737 Max 8, które zostaną wydzierżawione od Air Lease Corporation, także na 8 lat. Pierwsze z nich trafią do Polski w listopadzie i grudniu 2017, dwa kolejne w czerwcu i lipcu 2018, a dwa ostatnie w maju 2019 i kwietniu 2020. PLL Lot ma opcję zakupu 5 kolejnych Boeingów 737 Max 8.

Boeingi 737 Max 8 eksploatowane przez PLL Lot będą przystosowane do przewozu 186 pasażerów, w konfiguracji 3+3, w kabinie Sky Interior. W klasie biznes środkowe miejsce pozostanie wolne. Wszystkie fotele będą wyposażone w gniazda elektryczne umiejscowione na wysokości oczu pasażera. Oszczędności, jakie zostaną uzyskane dzięki eksploatacji nowych 737 w porównaniu do samolotów używanych obecnie szacowane są na 1-1,5 mln USD rocznie (Próby eksploatacyjne Boeinga 737 Max 8, 2016-09-26).

Nowe Boeingi 737 mają latać na najpopularniejszych trasach naszego narodowego przewoźnika – do Amsterdamu, Barcelony, Londynu-Heathrow, Madrytu i Paryża. Prezes Milczarski zapowiedział także uruchomienie nowych połączeń do Teheranu i Astany – co najmniej jedno z nich zostanie zainaugurowane w przyszłym roku.

W 2017 do floty PPL Lot dołączą także 2 kolejne Boeingi 787-8 Dreamliner, które będą obsługiwały połączenia do Newark i Los Angeles. Natomiast odnawiane Boeingi 737-400 używane będą do końca ich okresu dzierżawy, czyli do 2020-2021. Docelowo nasz narodowy przewoźnik ma eksploatować 3 typy samolotów – Boeingi 787-8 i 737 Max 8 oraz nowe samoloty komunikacji regionalnej, które zastąpią Embraery i Bombardiery Q400. Lot chce też zatrudnić 400 nowych pilotów (Z LOT-em do Los Angeles , 2016-10-05).

Wybierając nowe samoloty średniego zasięgu Lot brał pod uwagę 3 konstrukcje: Airbusa A320neo, Bombardiera CSeries 300 i Boeinga 737 Max. – O wyborze oferty Amerykanów zadecydowały najniższe koszty wdrożenia i leasingu, najwyższy poziom wsparcia technicznego, większa dostępność i szybsze dostawy oraz doświadczenie Lot w obsłudze Boeingów 737 i łatwiejsze szkolenie załóg. Jest to decyzja czysto ekonomiczna i nie ma żadnych uwarunkowań politycznych – podkreślił Rafał Milczarski.

Zdaniem prezesa PLL Lot oferta złożona przez Airbusa była 3. w kolejności. Jednak według oficjalnego oświadczenia przedstawicieli koncernu z Tuluzy, Lot początkowo zamierzał pozyskać wyłącznie samoloty używane, od leasingodawców, a Airbus na żadnym etapie procedury nie miał możliwości złożenia oferty na leasing samolotów nowych. Rzecznik Airbusa Stefan Schaffrath uważa, że możliwość leasingu nowych samolotów została dodana później, wyłącznie dla Boeinga, co uczyniło jego ofertę bardziej atrakcyjną.  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.