Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Emirates wycofały ostatnie A330 i A340

Lotnictwo cywilne, 14 listopada 2016

Linie Emirates wycofały ze służby swoje ostatnie samoloty Airbus A330 i A340. Tym samym przewoźnik, jako pierwszy i jedyny na świecie, dysponuje flotą pasażerską złożoną w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777.

Od stycznia 2015 Emirates zrezygnowały łącznie z 18 A330 i 5 A340 / Zdjęcie: Emirates

Niedawno linie Emirates wycofały ze służby ostatni z 29 Airbusów A330. Samolot, noszący znaki rejestracyjne A6-EAK, rozpoczął służbę w 2002 i spędził w powietrzu ponad 60 tys. h, przemierzywszy w ciągu 14,5 roku blisko 45 mln km, czyli odległość odpowiadającą niemal 60 lotom z Ziemi na Księżyc i z powrotem.

Niedawno Emirates wycofały także ostatniego Airbusa A340. Samolot o znakach rejestracyjnych A6-ERN trafił do przewoźnika w 2004, a wyprodukowany został w 1999.

Od stycznia 2015 linie zrezygnowały łącznie z 18 A330 i 5 A340. Ich średni wiek wynosił 16,5 roku – znacznie poniżej średniej wśród innych przewoźników, która wynosi 25 lat. Oprócz samolotów wycofywanych od stycznia 2015, Emirates planują dalsze zaprzestanie eksploatacji około 25 kolejnych statków powietrznych w latach 2017-2018, dążąc do utrzymania nowoczesnej i wydajnej floty oraz z myślą o jak najwyższym komforcie i bezpieczeństwie pasażerów. 

Rezygnacja ze starszych samolotów odbywa się przy jednoczesnym wprowadzaniu do służby nowych modeli. Dzięki temu Emirates dysponują jedną z najmłodszych flot na świecie – jej średni wiek to 5,2 roku. Dwa najmłodsze samoloty przewoźnika – 85. A380, dostarczony w październiku tego roku, a także 125. Boeing 777-300ER – nie mają nawet 2 tygodni (A380 ląduje w Nowej Zelandii, 2016-11-04).

W br. arabski przewoźnik odbierze łącznie 36 nowych samolotów – 20 A380 i 16 Boeingów 777-300, w tym nowej samoloty z ulepszonymi fotelami w klasie biznes i o mniejszym zużyciu paliwa, których dostawa rozpocznie się w listopadzie.

Emirates to obecnie największy operator obu modeli – w jego flocie znajduje się 85 Airbusów A380 i 160 Boeingów 777. Spośród 234 samolotów, o wartości ponad 112 mld USD, zamówionych przez Emirates, aż 150 to nowe Boeingi 777X, których dostawy rozpoczną się w 2020 (Nowy system rozrywki dla Emirates, 2016-10-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.