Australijczycy zakończyli pierwszy etap modernizacji samolotów wielozadaniowych F/A-18F Super Hornet.
Zespół specjalistów Royal Australian Air Force (królewskich wojsk lotniczych Australii), ministerstwa obrony Australii oraz Boeing Defence Australia i Raytheon Australia zakończył pierwszy etap modernizacji samolotów wielozadaniowych F/A-18F Super Hornet RAAF. Prace w ramach programu Super Hornet Spiral Upgrade prowadzone są razem z innym użytkownikiem tego typu – lotnictwem US Navy.
W trakcie 12-miesięcznego przedsięwzięcia australijskie Super Hornety zostały wyposażone w nowe urządzenia, zapewniające ochronę danych odbieranych z GPS, nowy układ celowniczy, zwiększający precyzję ataku. Wykonano także 5 modyfikacji struktury płatowca, wydłużających jego trwałość użytkową. Wartość prac nie została podana do publicznej wiadomości.
Obecnie RAAF mają na stanie 24 F/A-18F, wchodzące w skład 1. i 6. eskadry, stacjonujących w bazie Amberley. Dowództwo zakłada, że pozostaną one w służbie do lat 2040. Do końca 2017 dołączy do nich 12 samolotów walki elektronicznej EA-18G Growler (Prezentacja Growlera dla RAAF, 2015-07-30). Po wycofaniu w 2022 ostatnich F/A-18A/B Hornet obydwa typy będą jedyną realną siłą bojową RAAF. Pierwsze z 72 F-35A Lightning II mają być zdolne do działań bojowych rok później (JSM dla australijskich F-35, 2015-09-22).