Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Statoil rezygnuje z Super Pum

Lotnictwo cywilne, 07 grudnia 2016

Norweski koncern naftowy postanowił zaprzestać eksploatacji śmigłowców Super Puma.

Statoil postanowił definitywnie zrezygnować z użytkowania śmigłowców rodziny Super Puma / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Pomimo zniesienia zakazu wykonywania lotów przez śmigłowce Airbus Helicopters rodziny Super Puma, norweski koncern Statolit postanowił zrezygnować z ich eksploatacji. Powodem decyzji był postulat związku pracowników przemysłu naftowego, którzy wyrazili obawy co do ich zdatności do lotu i zażądali wycofania z użytkowania (Super Pumy mogą wznowić loty, 2016-10-07).

Nie zamierzamy używać tych śmigłowców, nawet, jeżeli norweskie władze lotnicze na to zezwoliły – powiedział rzecznik Statoil Morten Eek. – Nieważne, co mówią władze lotnicze. Możemy samodzielnie wybrać typ śmigłowca, jaki chcemy eksploatować i mamy już opracowane procedury użytkowania innego śmigłowcaSikorsky S-92 – dodał Morten Eek (Ratowniczy S-92 dla Alaski, 2016-10-03, 1000 misji irlandzkich S-92, 2016-01-08).

Statoil ma w Norwegii 6 baz, z których operują śmigłowce przewożące pracowników i zaopatrzenie na morskie platformy wiertnicze zajmujące się wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego: Sola, Bergen, Florø, Kristiansund, Brønnøysund i Hammerfest. Do zadań tych używane są głównie S-92. Natomiast H225 służą przede wszystkim do zadań poszukiwawczo-ratowniczych. Ich bazami są Sola, Oseberg, Statfjord, Heidrun i Hammerfest. Obydwa typy wiropłatów użytkowanych przez Statoil należą do Bristow Norway i CHC Helikopter Service.

Wyrażam ubolewanie, że decyzja Statoil została podjęta w tak trudnym czasie dla społeczności lotniczej, zajmującej się transportem morskim, gdy współpracujemy z władzami norweskimi i zespołem śledczych, aby rozwiązać zagadnienia dotyczące powrotu do eksploatacji H225 i AS332L2 w rejonie [Morza Północnego] – odparł prezes Airbus Helicopters Guillaume Faury. Analitycy wyrażają obawy, czy najnowsza wersja Super Pumy nadal będzie kupowana przez użytkowników, jednak producent twierdzi, że nie zamierza rezygnować z produkcji śmigłowców tego typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.