Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PKW Czernicki na Morzu Egejskim

Marynarka wojenna, 30 marca 2017

Okręty SNMCMG2 przeprowadziły wspólne ćwiczenia morskie z jednostkami przeciwminowymi marynarki wojennej Turcji.

Okręty SNMCMG2 i marynarki wojennej Turcji ćwiczyły procedury działania na morzu podczas operacji przeciwminowych i akcji pomocnicznych / Zdjęcie: 8. Flotylla Obrony Wybrzeża

27 marca okręty Stałego Zespołu Sił Obrony Przeciwminowej Grupa 2 (SNMCMG2), w którego składzie znajdują się: polska jednostka dowodzenia ORP Kontradmirał X. Czernicki (Kolejne zadania PKW Czernicki, 2017-02-07), 2 niszczyciele min, hiszpański ESPS Duero (ESPS Duero dołączył do SNMCMG2, 2017-01-30) i turecki TCG Alanya i niemiecki okręt wsparcia nurkowego FGS Rottweil (Nowe okręty w SNMCMG2, 2017-03-07), opuściły port w Stambule. Po przejściu Morza Marmara i cieśniny Dardanele jednostki rozpoczęły wspólne manewry z siłami przeciwminowymi tureckiej marynarki wojennej.

Do ćwiczeń strona turecka wydzieliła dwa niszczyciele min TCG Anamur, typu Aydın i TCG Enez, typu Engin. Do Zespołu dołączył również rumuński trałowiec ROS Axente (Rozpoczęto ćwiczenia Posejdon 2017, 2017-03-09). Siedem okrętów rozpoczęło wspólne działania manewrowaniem w szykach, połączonych z użyciem systemów łączności i dowodzenia. Następnie ćwiczono podejścia do zaopatrywania jednostek na pełnym morzu metodą burta w burtę. Najważniejsze zadanie zrealizowane podczas wspólnego szkolenia to działania przeciwminowe, które jednostki prowadziły we wcześniej przygotowanych i przekazanych przez polski sztab Zespołu rejonach operacji. Na zakończenie wspólnych manewrów odbył się tzw. sailpass, którego celem było pożegnanie tureckich jednostek.

W środę jednostki Zespołu, którym nadal towarzyszy rumuński trałowiec ROS Axente, przeprowadziły ćwiczenia z zakresu obrony przeciwawaryjnej okrętów. ROS Axente pozorował jednostkę potrzebującą pomocy, na której kolejno dochodziło do różnych niebezpiecznych sytuacji, np. pożarów, przebić kadłuba, czy też konieczności ewakuacji ciężko rannego członka załogi.

Wszystkie pozostałe jednostki skierowały do działania specjalne drużyny, które szybkimi łodziami motorowymi były transportowane na pokład Axente, aby wspomóc akcję ratowniczą. Ponadto polski okręt wydzielił do działania sekcję medyczną odpowiedzialną za udzielenie pomocy i transport rannego na jego pokład, gdyż Czernicki jako jedyna jednostka Zespołu posiada ambulatorium, a w skład sztabu wchodzi lekarz.

Kluczowym elementem ćwiczenia było skoordynowanie sił wysyłanych do udzielania pomocy pod względem czasu i kolejności włączania do akcji, co skutkowało zwiększeniem efektywności walki z zagrożeniami. Na zakończenie dnia okręty przeprowadziły jeszcze ćwiczenie z holowania uszkodzonej jednostki. Zgodnie z założeniem Czernicki wziął na hol rumuński okręt, pozorujący uszkodzenie silników. Ćwiczenie zakończyło się z chwilą osiągnięcia przez zespół holowniczy prędkości 3 w. W tym samym czasie pozostałe trzy jednostki Zespołu realizowały zadanie podejścia do holowania bez faktycznego podawania holu.

Na podstawie informacji 8. FOW


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.