Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rolls-Royce oferuje BR725 dla B-52

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 15 września 2017

Kwestia wymiany silników służących do napędu eksploatowanych przez US Air Force bombowców strategicznych B-52H Stratofortress powraca co kilka lat, jednak bez widocznych efektów. Używane obecnie samoloty tego typu napędzane są 8 silnikami turbowentylatorowymi Pratt & Whitney TF33-P-3, z których każdy rozwija ciąg 76 kN. Konstrukcja została opracowana pod koniec lat 1950.

Zespół napędowy B-52H stanowi 8 przestarzałych i paliwożernych silników Pratt & Whitney TF33-P-3 / Zdjęcie: US Air Force

W związku z tym brytyjski koncern zaproponował Amerykanom wymianę TF-33 na nowoczesne BR725, stosowane w odrzutowcach klasy biznes. Według producenta ma to przynieść zmniejszenie zużycia paliwa przez Stratofortress aż o 34%, co spowoduje, że do wykonania misji przez jeden bombowiec potrzebna będzie mniejsza ilość tankowców.

Od kilku lat widzimy potrzebę wymiany silników B-52. Widzimy, że teraz jest odpowiedni moment i chcemy zaoferować najlepsze rozwiązanie – mówi przedstawiciel Rolls-Royce North America Tom Hartmann.

Głównymi zaletami BR725 mają być zbliżone do TF-33 gabaryty i wartość rozwijanego ciągu (75 kN) oraz znacznie niższe koszty eksploatacji i obsługi technicznej. Wcześniej US Air Force zamierzały wyposażyć B-52H w 4 nowe silniki, ale rozwiązanie takie okazało się zbyt skomplikowane i kosztowne.

Co szczególnie ważne, US Air Force mają już w swojej flocie samoloty napędzane silnikami rodziny BR700, oznaczonymi jako F130 – są to E-11A Battlefield Airborne Communications Node (Bombardier Global 5000, Morska wersja Globala 5000 , 2015-02-10) i C-37A (Gulfstream G550, Umowa zakupu G550 podpisana, 2016-11-15). W przypadku wyboru BR725 dla B-52H Rolls-Royce zamierza zbudować nową linię montażu i prób silników tego typu w USA.

Do wymiany silników B-52H przymierza się też Pratt & Whitney, oferujący zmodernizowane TF-33. Plany US Air Force zakładają utrzymanie Stratofortress w służbie do lat 2050 (Propagandowy B-52, 2017-07-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.