Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Poseidony na czas

Lotnictwo wojskowe, 10 stycznia 2015

Dostawy morskich samolotów patrolowych P-8A Poseidon dla US Navy przeprowadzono w 2014  zgodnie z przyjętym terminarzem i ustalonym budżetem.

Amerykański producent przekazał dotąd US Navy 21 z 53 morskich samolotów patrolowych P-8A Poseidon, na które otrzymał zamówienie. US Navy zamierza użytkować 117 Poseidonów / Zdjęcie: Departament Obrony USA

Producent dostarczył US Navy w 2014 osiem samolotów patrolowych P-8A Posiedon. Ostatni z nich przekazano w grudniu. Przed kilkoma dniami odleciał on z zakładów Boeinga w Seattle do Naval Air Station Jacksonville na Florydzie.

Boeing przekazał dotąd US Navy 21 Poseidonów, powstałych na bazie cywilnego Boeinga B737-800 (Kolejny Poseidon dla US Navy, 2014-10-16). Portfel zamówień na statki powietrzne tego modelu zamyka się obecnie liczbą 53 egz. Marynarka wojenna USA zamierza użytkować w przyszłości nawet 117 Poseidonów, które powoli zastępują w linii wiekowe P-3C Orion.

Latem 2014 do USA powróciła pierwsza eskadra lotnictwa US Navy, Patrol Squadron (VP) 16 War Eagles, która przez kilka miesięcy wykonywała loty patrolowe na P-8A stacjonujących w bazie wojsk lotniczych USA (USAF) Kadena na Okinawie (P-8A wróciły z Japonii, 2014-08-06). Jednostkę zastąpiła w Japonii VP 5 Mad Foxes.

W sierpniu tego samego roku doszło do głośnego incydentu z udziałem jednego z amerykańskich P-8A, który wykonywał rutynowy lot nad wodami Oceanu Spokojnego. W pewnym momencie w odległości kilkunastu metrów od niego pojawił się chiński samolot myśliwski Su-27, który zaczął wykonywać manewry mające zastraszyć załogę Poseidona, w tym beczkę baryłkowatą, nad amerykańskim samolotem (Chiński Su-27 zagroził Posejdonowi, 2014-08-22).

Warto przypomnieć, że poza USA na zakup P-8 zdecydowały się także Indie i Australia. W listopadzie 2014 marynarka wojenna Indii odebrała 6. P-8I Neptun. Pozostałe dwa samoloty trafią do odbiorcy w 2015. New Delhi dysponuje wciąż opcją na zamówienie dodatkowych czterech patrolowców.

Latem 2014 US Navy zleciła Boeingowi przygotowanie bazy materiałowej do produkcji pierwszych 4 Poseidonów, które zostaną nabyte przez marynarkę wojenną Australii. Canberra zapowiedziała już zakup co najmniej 8 statków powietrznych tego typu, z opcją na kolejne 4 (Pierwsze australijskie Poseidony, 2014-08-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.