Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Drugi prototyp C919 oblatany

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 17 grudnia 2017

Dziś rano, o 10:34 czasu lokalnego, z lotniska międzynarodowego Pudong pod Szanghajem wystartował do pierwszego lotu drugi prototyp chińskiego samolotu pasażerskiego COMAC (Commercial Aircraft Corp of China) C919 nr 10102 (B-001C). Jego załogę tworzyli: Wu Xin (dowódca), Zou Li Xue (drugi pilot), Dai Wei i Liu Zi Zu (inżynierowie pokładowi). Podczas dwugodzinnego lotu przeprowadzili oni 29 procedur związanych z weryfikacją funkcjonowania różnych systemów pokładowych samolotu oraz działaniem klap, podwozia i systemów nawigacyjnych, a także silników. Lot nadzorowali specjaliści z COMAC i urzędnicy certyfikujący z Urzędu Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC).

Drugi prototyp samolotu C919 startuje do pierwszego lotu. Pudong, 17 grudnia 2017 / Zdjęcie: news.cn

Program testów samolotów C919 przewiduje zbudowanie 6 prototypów do prób w locie (mają one wykonać ponad tysiąc lotów) i 2 do prób naziemnych (statycznych i zmęczeniowych). Pierwszy prototyp (10101) od oblotu, który odbył się 5 maja 2017, wykonał dotąd 16 lotów, w tym 9 w listopadzie, a 5 w grudniu. Uzyskanie certyfikatu typu przez C919 jest planowane na 2021 (Kolejne loty C919, 2017-11-03).

COMAC uzyskał dotąd zamówienia na 785 C919 od 27 klientów. Zamawiający to głównie przedsiębiorstwa chińskie. Pierwszy seryjny samolot ma trafić do China Eastern Airlines. Chiński samolot, o zasięgu przekraczającym w podstawowej wersji 4 tys. km i przewożący co najmniej 158 pasażerów, będzie konkurować z europejskim Airbusem A320 i amerykańskim Boeingiem 737 (100 A321neo ACF dla Delty, 2017-12-15, Pierwszy 737 MAX dla Aerolineas Argentinas, 2017-12-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.