Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy z silnikiem A320neo

Lotnictwo cywilne, 01 października 2015

Jeden z silników PW1100G-JM używanych do napędu samolotu komunikacyjnego A320neo został poważnie uszkodzony podczas prób.

Po wznowieniu lotów po kilkumiesięcznej przerwie, A320neo znowu dotknęły problemy z silnikami PW1100G-JM / Zdjęcie: Airbus

Jak informuje Bloomberg, jeden z silników Pratt & Whitney PW1100G-JM, stanowiących zespół napędowy przedseryjnego Airbusa A320neo (IndiGo potwierdzają zamówienie na A320neo, 2015-08-17), został poważnie uszkodzony podczas prób w wysokogórskim klimacie pustynnym. Producent samolotu nie ujawnił, co było przyczyną zdarzenia. Rzeczniczka Pratt & Whitney, Sara Banda, stwierdziła, że obecnie koncern razem z Airbusem analizuje zaistniałą sytuację.

Obecnie w próbach w locie udział bierze 5 A320neo. 3 z nich napędzane są PW1100G-JM, a 2 pozostałe – CFM International Leap 1A (Oblot A320neo z silnikami Leap-1A, 2015-05-19). Jednak od początku maja do końca lipca loty tych pierwszych były wstrzymane ze względu na problemy konstrukcyjne z pierścieniami zabezpieczającymi komory spalania.

Pierwszy seryjny A320neo, napędzany PW1100G-JM, ma trafić do eksploatacji przed końcem br. Jego odbiorcą będą Qatar Airways. Koncern z Tuluzy twierdzi, że wszystko odbędzie się zgodnie z planem.

W ub. r. problemy z silnikami PW1100 dotknęły także Bombardiera CSeries (CSeries 100 znowu lata, 2014-09-08). Marianella de la Barrera, rzecznik kanadyjskiego przedsiębiorstwa podkreśla, że obydwa zdarzenia nie mają ze sobą nic wspólnego, ponieważ w CS100 zabudowano inną wersję silnika – PW1524G.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.