Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Lepsze osiągi E190-E2

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 23 stycznia 2018

Embraer poinformował, że wyniki prób w locie nowego samolotu komunikacyjnego E190-E2 okazały się lepsze od osiągów obliczeniowych. Jego zużycie paliwa okazało się o 1,3% mniejsze od oczekiwanego, co stanowi poprawę o 17,3% w porównaniu do obecnie eksploatowanych E190 pierwszej generacji.

Proces certyfikacji E190-E2 ma zakończyć się w najbliższych tygodniach / Zdjęcie: Embraer

E190-E2 jest również najbardziej przyjaznym dla środowiska samolotem w tym segmencie, mającym najniższy poziom hałasu i emisji szkodliwych substancji. Poziom emitowanego przez niego hałasu jest o 20 EPNdB niższy od określonego przepisami ICAO Stage IV.

Rodrigo Silva e Souza, wiceprezes, Embraer Commercial Aviation ds. marketingu, stwierdził: Oznacza to, że kiedy nasz pierwszy operator, Widerøe, rozpocznie 24 kwietnia inauguracyjny lot E190-E2 z Bergen do Tromsø, będzie to pierwszy lot najskuteczniejszego i najbardziej ekologicznego odrzutowca na świecie.

Wyniki prób w locie dowiodły również, że zasięg E190-E2 w przypadku operowania z lotnisk położonych na dużych wysokościach w klimacie gorącym, takich jak Denver czy Mexico City, wzrasta o 1111 km w porównaniu z samolotami obecnej generacji. Natomiast zasięg E190-E2 po starcie z lotnisk z krótkim pasem startowym, jak np. London City, wzrasta o ponad 1852 km, umożliwiając dotarcie do Moskwy i portów w północnej Afryce.

E190-E2 ma być również statkiem powietrznym o najdłuższych okresach międzyobsługowych, wynoszących 10 tys. godzin lotu pomiędzy przeglądami podstawowymi i bez ograniczeń kalendarzowych podczas typowej eksploatacji. Daje to dodatkowe 15 dni użytkowania samolotu przez 10 lat w porównaniu z pierwszą generacją E-Jetów.

Kolejnym postępem jest czas szkolenia przejściowego pilotów. Piloci obecnej generacji E-Jetów będą potrzebować tylko 2,5 dnia szkolenia i nie będą potrzebowali kompleksowego symulatora lotu, aby latać samolotami rodziny E2. Zmniejszenie obciążeń szkoleniowego dla pilotów przechodzących z E1 na E2 to kolejna olbrzymia oszczędność czasu i kosztów dla naszych operatorów – wyjaśnił Rodrigo Silva e Souza (Embraer zgodnie z planem, 2018-01-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.