Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyspieszenie zakupu Phenixów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 24 września 2018

Minister obrony Francji Florence Parly zdecydowała o przyspieszeniu dostaw wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących A330 MRTT Phénix. Do 2023 na stanie Armee de l’Air (wojsk lotniczych Francji) znajdować się ma 12 samolotów tego typu.

Tuzin francuskich A330 MRTT Phénix ma znaleźć się w linii już w 2023 / Zdjęcie: MO Francji

Decyzja ta jest zgodna z ogłoszonym na początku tego roku planem zakupów sprzętu wojskowego na lata 2019-2025, który przewiduje przyspieszoną modernizację wyposażenia sił zbrojnych, a w szczególności floty tankowców. Efektem będzie posiadanie 12 Phénixów dwa lata wcześniej niż planowano i stworzenie podstaw do zakupu 3 kolejnych samolotów tego typu w kolejnych latach.

Francuskie Phénixy, napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 700, są wyposażone zarówno w sztywny podkadłubowy przewód do podawania paliwa (ARBS), jak i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi. W kabinie pasażerskiej mogą przewieźć maksymalnie 272 osoby. Wersja ewakuacji medycznej mieści 10 modułów do intensywnej terapii i 88 pasażerów.

Phénixy zastępują w służbie przestarzałe tankowce C-135FR i KC-135R oraz A310 i A340 używane do transportu strategicznego personelu i ładunków. Do zadań francuskich MRTT należy też wsparcie lotniczego komponentu sił odstraszania nuklearnego (Pierwszy A330 MRTT Phénix w linii, 2018-07-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.