Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Avialsa szkoli Jordańczyków

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 02 listopada 2018

Silāḥ ul-Jawu al-Malakī ’al-Urdunī (Królewskie Wojska Lotnicze Jordanii) rozpoczęły wysyłanie pilotów samolotów AT-802 na szkolenia do hiszpańskiej Walencji. Mieszcząca się tam spółka Avialsa na mocy porozumienia z Air Tractor Europe prowadzi dla nich kursy procedur normalnych i awaryjnych. Jordańczycy mają do dyspozycji samoloty jedno- i dwumiejscowe, doświadczoną kadrę instruktorów i egzaminatorów oraz jedyne na świecie urządzenia do szkolenia lotniczego (FTD) AT-802 poziomu II (Nowy AT-802A dla MSW Czarnogóry , 2016-12-19).

Jordańscy piloci szkolą się w Walencji używając jedynego na świecie urządzenia do szkolenia lotniczego (FTD) AT-802 poziomu II / Zdjęcie: Avialsa

W październiku przeszkoliliśmy dwie grupy jordańskich pilotów, a do końca roku dołączą do nich kolejne trzy grupy. Głównym celem kursu w Walencji jest uświadomienie pilotom ograniczeń AT-802 i przygotowanie ich do prawidłowego wykonywania procedur awaryjnych, zwłaszcza podczas startu i lądowania oraz podczas lotów na dużych wysokościach nad morzem. Szczególną uwagę zwracamy na loty w nocy, w złych warunkach pogodowych oraz w warunkach IFR [według wskazań przyrządów] używając w symulatorze, m.in. krajobrazów, które są znane jordańskim pilotom – powiedział kierownik sprzedaży ATE Hugo Arceo.

Kurs trwa 6 dni – pierwszy poświęcony jest teorii lotu i procedurom awaryjnym, drugi – zapoznaniu z instalacjami pokładowymi, a cztery kolejne - szkoleniu symulatorowemu. Każdy pilot spędza 8 godzin w naszym unikatowym symulatorze, podczas czterech codziennych sesji po 2 godziny każda. Ponadto każdy musi przejść 16-godzinny kurs teoretyczny – wyjaśnia Arceo.

Szkolenie pilotów Silāḥ ul-Jawu al-Malakī ’al-Urdunī to nowy rozdział w historii Avialsy, która nigdy wcześniej szkoliła pilotów AT-802 używanych do zadań bojowych, mimo że organizacja ta ma wieloletnie doświadczenie w szkoleniu lotników Hrvatsko Ratno Zrakoplovstva (Wojsk Lotniczych Chorwacji), a także Cypryjczyków, Macedończyków i Czarnogórców, używających AT-802 do zadań przeciwpożarowych, doktórych AT-802 został oryginalnie skonstruowany. Szkolimy pilotów AT-802 obejmuje całego świata, w tym z Włoch, Izraela, RPA, Stanów Zjednoczonych, Kanady, a nawet Australii – podkreśla Arceo.

Niebawem do Hiszpanii przybędą także dwie grupy personelu technicznego Silāḥ ul-Jawu al-Malakī ’al-Urdunī, które przejdą szkolenie w zakresie obsługi technicznej AT-802 pod okiem instruktorów Air Traktor Europe. Kurs obejmować ma planową i nieplanową obsługę techniczną płatowca AT-802, silnika Pratt & Whitney PT6, śmigła Hartzell, instalacji paliwowej i elektrycznej, podwozia i awioniki.

Liczące obecnie ok. 15 tys. oficerów i żołnierzy Silāḥ ul-Jawu al-Malakī ’al-Urdunī, mają na stanie m.in. 10 AT-802. Sześć z nich, uzbrojonych i oznaczonych jako AT-802i, odebrano w 2013 jako darowiznę od Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a pozostałe 4 to nowe rozpoznawcze AT-802U, nabyte bezpośrednio ze Stanów Zjednoczonych. Wszystkie samoloty wchodzą w skład 25. eskadry, stacjonującej w bazie lotniczej im. Króla Abdullaha II, w Jabal Rabawi.

Jordańskie AT-802iprzechodzą obecnie proces modernizacji do standardu Block 1B, obejmujący unowocześnienie układu kierowania uzbrojeniem i zwiększenia udźwigu. Po jej zakończeniu, AT-802i byłyby przystosowane do przenoszenia nie tylko kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powierzchnia Hellfire i 113-kg bomb kierowanych GBU-58 Paveway II, ale także naprowadzanych laserowo 70-mm kpr Roketsan Cirit, 227-kg bomb kierowanych GBU-12 Paveway II i głowic optoelektronicznych Wescam MX-15.

Modernizacja AT-802i Silāḥ ul-Jawu al-Malakī ’al-Urdunī rozpoczęła się w październiku 2017, kiedy pierwszy samolot został dostarczony do USA. Po zakończeniu prac powrócił do Jordanii w grudniu tego samego roku. Następne dwa samoloty zostały unowocześnione przez amerykańskich techników w Jordanii w tym roku. Ostatnie 3 AT-802i będą zmodernizowane w kraju przez jordański personel do końca br. (AT-802L dla Kenii , 2017-01-24).

Na podstawie informacji Igora Bozinovskiego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.