Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby oprogramowania MCAS

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 kwietnia 2019

Boeing wykonał 96 lotów próbnych, trwających łącznie 159 h, samolotów 737 Max wyposażonych w aktualizację oprogramowania układu wspomagania stateczności zabezpieczającego przed przeciągnięciem (Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS). Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji to błędy oprogramowania MCAS były przyczyną dwóch katastrof Boeingów 737 Max 8 (Wstępny raport o katastrofie Boeinga 737 MAX, 2019-04-04).

Próby oprogramowania MCAS będą kontynuowane w nadchodzących tygodniach / Zdjęcie: Boeing 

Prezes koncernu z Seattle Dennis Muilenburg poinformował opinię publiczną, że próby oprogramowania MCAS będą kontynuowane w nadchodzących tygodniach. Jesteśmy zdruzgotani ostatnimi tragediami Lion Air i Ethiopian Airlines. Wszyscy w naszym przedsiębiorstwie odczuwają ogromną presję. Jesteśmy upokorzeni i wciąż uczymy się – dodał Muilenburg.

Prezes Boeinga ma nadzieję, że pozytywne wyniki prób w locie zmodyfikowanego oprogramowania MCAS przekonają władze lotnicze do wydania decyzji o wznowieniu lotów komercyjnych samolotów rodziny 737 Max. Dennis Muilenburg nie podał jednak żadnego, nawet przybliżonego terminu, kiedy spodziewa się rozwiązania tego problemu, ograniczając się tylko do stwierdzenia, że inżynierowie Boeinga niestrudzenie pracują […] nad wdrożeniem aktualizacji oprogramowania [MCAS], która zapewni, że takie wypadki nigdy więcej się nie powtórzą.
Szef koncernu z Seattle dodał, że amerykańskie przedsiębiorstwo stoi przed wyzwaniem odzyskania zaufania linii lotniczych, pilotów i pasażerów. Wiemy, że każda osoba wchodząca na pokład jednego z naszych samolotów pokłada w nas zaufanie – podkreślił Muilenburg.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni Boeing zorganizował sesje informacyjne w Wielkiej Brytanii, Singapurze i Chinach, podczas których pracownicy dyskutowali o aktualizacji oprogramowania i odpowiadali na pytania użytkowników. W zeszłym miesiącu odbyło się podobne spotkanie w jednym z zakładów Boeinga, a 67% z 50 linii lotniczych eksploatujących Boeingi 737 Max uczestniczyło w demonstracjach zaktualizowanego oprogramowania MCAS w symulatorze.

Mój zespół i ja ściśle współpracujemy z naszymi klientami, aby odpowiedzieć na ich pytania, uzyskać ich opinie i upewnić się, że ci, którzy eksploatują Maxy, są przygotowani… do wznowienia ich lotów – stwierdził Dennis Muilenburg (Boeing redukuje produkcję 737, 2019-04-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.