Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing redukuje produkcję 737

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Wypadki, 06 kwietnia 2019

Boeing ogłosił wczoraj, że od połowy kwietnia zredukuje produkcję samolotów modelu 737 z 52 do 42 miesięcznie. Koncern nie podał przy tym, jak długo potrwa to ograniczenie. Wszystko wskazuje jednak na to, że ten stan może potrwać kilka miesięcy. W tym czasie Amerykanie będą borykać się z coraz poważniejszymi problemami z przechowywaniem produkowanych, a nie odbieranych przez klientów samolotów. Utrzymanie produkcji jest ważne dla uniknięcia jeszcze poważniejszych zakłóceń w łańcuchu dostaw, które spowodowałoby czasowe zatrzymanie linii montażowej. Warto zauważyć, że jeszcze niedawno Boeing planował zwiększenie produkcji modelu 737 do 57 w czerwcu i dostosował do tego zamówienia dla poddostawców. Teraz także oni muszą nie tylko produkować, ale i znaleźć sposoby przechowywania nie odbieranych komponentów.

Jeszcze niedawno Boeing planował zwiększenie produkcji samolotów modelu 737 z 52 do 57 miesięcznie. Teraz, z powodu problemów z bezpieczeństwem swych produktów, musi redukować produkcję do 42 miesięcznie i szukać miejsca na samoloty nieodbierane przez klientów / Zdjęcie: Boeing

Decyzja Boeinga to efekt wstrzymania lotów samolotów modelu 737 MAX po dwóch katastrofach (Wszystkie MAX-y uziemione, 2019-03-14), do których doszło w ciągu kilku ostatnich miesięcy w podobnych okolicznościach – w Indonezji (Katastrofa Boeinga 737 w Indonezji, 2018-10-29) i Etiopii (Katastrofa Boeinga 737 MAX w Etiopii, 2019-03-10). Według wstępnych ustaleń etiopskiej komisji badającej przyczyny drugiej z katastrof (Wstępny raport o katastrofie Boeinga 737 MAX, 2019-04-04), przyczyniło się do niej wadliwe oprogramowanie, które powinno zapobiegać przeciągnięciu (MCAS). Przedstawiciele władz lotniczych USA i linii lotniczych uważają, że Boeingi 737 MAX mogą być uziemione przez co najmniej dwa miesiące, ale prawdopodobne jest jeszcze dłuższe uziemienie. Prezes National Transportation Safety Board (NTSB) Robert Sumwalt już zapowiedział, że badanie problemów z bezpieczeństwem modelu 737 MAX może potrwać 3 miesiące.

Boeing na razie nie przewiduje zmniejszenia zatrudnienia z powodu ograniczenia produkcji i dostaw. Będzie jednak starał się ograniczyć straty finansowe. W tym samym czasie będzie opracowywał i testował nowe, bezpieczne oprogramowanie, a także wdrażał procedury zapobiegające możliwości powstania problemów podobnych do obecnych w przyszłości (Boeingi KC-46 znowu ze śmieciami, 2019-04-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.