Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spirit Air zamawiają 100 (+50) A320neo

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 25 października 2019

Najszybciej rozwijające się amerykańskie linie lotnicze – ultra tanie Spirit Airlines poinformowały o zawarciu porozumienia (Memorandum of Understanding, MOU) z Airbusem o zakupie 100 samolotów rodziny A320neo z opcją na 50 kolejnych. MOU obejmuje kombinację modeli A319neo, A320neo i A321neo. Mają one zostać dostarczone do 2027. Umożliwią liniom zwiększenie liczby połączeń w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Ameryce Łacińskiej i na Karaibach. Kontrakt może być wart 11-12 mld USD (ceny katalogowe w 2018 wynosiły od 101,5 mln USD dla mniejszego A319neo do 129,5 mln USD dla A321neo).

Pierwszy dostarczony Spirit Airlines Airbus A320neo (N901NK, MSN 6833) ląduje w Fort Lauderdale–Hollywood International Airport po przylocie z Hamburg Finkenwerder przez Goose Bay, 10 października 2016 / Zdjęcie: Spirit Airlines

Spirit Airlines dysponują obecnie 138 samolotami rodziny Airbus A320 (31 A319, 64 A320, 13 A320neo i 30 A321). Na podstawie wcześniejszych umów oczekują na dostarczenie 7 A320neo z montowni w Mobile w Alabamie do końca 2019. Flota A320 różnych odmian zwiększy się wówczas do 145. Na 2020 i 2021 Spirit przewiduje dostawę 48 kolejnych samolotów A320neo.

Średni wiek samolotów Spirit Airlines wynosi zaledwie 5,6 lat. To najmłodsza flota pasażerska na świecie. Dzięki niej amerykańskie linie osiągają rekordowo małe zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera (Airbusy rodziny neo zużywają do 20% mniej paliwa niż poprzednie wersje).

Na grudzień 2019 Spirit Airlines zaplanowały prezentację kabiny A320 zmodernizowanej w ramach programu Invest in Guest. Będzie ona miała nie tylko nowocześniejszy wygląd, ale zapewni też bardziej komfortowe fotele. Pasażerowie będą mieli więcej miejsca na nogi, a środkowe siedzenia zapewnią im dodatkowy cal szerokości. Możliwe będzie też większe pochylenie siedzenia (Spirit odbierają pierwszego A320neo, 2016-10-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra