Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A350 z wyświetlaczami dotykowymi

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 grudnia 2019

Airbus zaczął przekazywać liniom lotniczym pierwsze samoloty A350 z zainstalowanymi w kabinie załogi wyświetlaczami dotykowymi. Wyświetlacze zostały opracowane dla A350 we współpracy z Thalesem i umożliwią zwiększenie wydajności operacyjnej oraz interakcji w załodze, poprawią symetrię w organizacji kabiny pilotów oraz zapewnią płynniejsze zarządzanie informacjami.

18 grudnia pierwszy A350 wyposażony w nowe urządzenia odebrali w Tuluzie przedstawiciele China Eastern Airlines. Dotychczas około 20 przewoźników wybrało takie wyposażenie kabiny załogi dla nowo zamawianych A350.

Z sześciu dużych wyświetlaczy znajdujących się w kabinie A350, dotykowo można obsługiwać trzy: dwa ekrany boczne i środkowy dolny / Zdjęcia: Airbus

Z sześciu dużych wyświetlaczy znajdujących się w kabinie A350, dotykowo można obsługiwać trzy: dwa ekrany boczne i środkowy dolny. Wyświetlacze te dają pilotom możliwość dotykowej obsługi Electronic Flight Bag (EFB, elektronicznych pomocy nawigacyjnych i obsługowych), czyli cyfrowego odpowiednika podręcznego zestawu informacyjnego pilota.

Nowa metoda wprowadzania danych stanowi uzupełnienie metody klasycznej, za pomocą klawiatury zamontowanej na wysuwanym pulpicie, znajdującej się przed każdym pilotem, a także klawiatury i manipulatora kulowego jednostki sterującej kursorem klawiatury umieszczonego na konsoli środkowej.

Nowa technologia, certyfikowana w listopadzie przez EASA dla A350, usprawni współpracę pilotów, szczególnie przed startem (przyspieszy obliczanie parametrów startowych podczas wprowadzania danych do systemu zarządzania lotem), podczas rejsu (ułatwi dostęp do map nawigacyjnych na trasie) i w trakcie przygotowywania podejścia do lądowania (ułatwi zapoznanie się z kartami podejść do lotniska przed wprowadzeniem danych do FMS).

Ponadto użycie wyświetlacza dotykowego podczas etapów lotu wymagających od załogi szczególnego wysiłku ograniczy posługiwanie się kursorem klawiatury przez pilotów i pozwoli im uniknąć konieczności przełączania się między różnymi wyświetlaczami podczas wspólnego korzystania z aplikacji EFB na dolnym środkowym wyświetlaczu (A350-1000 we flocie Air Caraibes, 2019-12-20, Pojemniejszy A350-1000, 2019-12-04, SAS odebrały pierwszego A350-900, 2019-11-29, Fiji Airways odebrały A350-900, 2019-11-18).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.