Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Oblot Boeinga 777X odwołany

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Wypadki, 25 stycznia 2020

Po kilku godzinach oczekiwania na uspokojenie wiatru, Boeing odwołał zaplanowany na wczoraj pierwszy lot samolotu modelu 777X. Miał on wystartować z Paine Field w Everett ok. 10 rano i wylądować na Boeing Field ok. 15:00. Wcześniej oblot był wielokrotnie przekładany z powodu problemów z silnikami GE9X (Problemy z silnikiem GE9X, 2019-07-25). Problemy sprawiała też m.in. wytrzymałość kadłuba (Nieudany test Boeinga 777X, 2019-09-07).

Prototyp Boeinga 777X w czasie przygotowań do pierwszego lotu, z uniesionymi końcówkami gigantycznych skrzydeł z kompozytu węglowego, największego, jakie kiedykolwiek zaprojektowano. Paine Field, 24 stycznia 2020 / Zdjęcie: Mike Siegel – The Seattle Times

Oblot 777X miał przełamać pasmo niepowodzeń Boeinga, z których najważniejszym jest uziemienie samolotów 737 MAX po katastrofach, w których zginęło 346 osób (Loty 737 MAX nie przed połową 2020, 2020-01-21). Koncern ma problem z modyfikacją jego oprogramowania tak, by jego  bezpieczeństwo zostało uznane przez nadzory kluczowych państw i organizacji międzynarodowych.

Amerykański koncern zapowiada, że do kolejnej próby oblotu 777X dojdzie dziś przed południem czasu lokalnego.

Program rozwoju 777X rozpoczął się w 2013. Od tego czasu Boeing zainwestował znaczne środki w przystosowanie zakładów Everett do wytwarzania samolotu, który po zakończeniu  produkcji modelu 747 ma być największym samolotem pasażerskim koncernu. Zbudowano m.in. gigantyczny, warty miliard dolarów budynek, który wypełniły roboty i zautomatyzowane autoklawy do produkcji elementów ogromnych, największych w historii skrzydeł z kompozytów węglowych. Dostarczyło je przedsiębiorstwo Electroimpact z Mukilteo.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.