Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa antena dla Gripena C/D

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 kwietnia 2020

Jak donosi portal ainonline w zakładach Saaba w Linköping 8 kwietnia przeznaczony do prób samolot JAS 39D wykonał 90-minutowy lot z zabudowaną stacją radiolokacyjną PS-05/A Mk 4 z nową anteną fazowaną. Składa się ona z ok. 1000 modułów nadawczo-odbiorczych na bazie azotku galu (GaN).

Nowa antena fazowana z modułami na bazie GaN przeznaczona jest dla JAS 39 C/D / Zdjęcie: Saab

W trakcie lotu sprawdzono wykrywanie przez niego celów powietrznych i naziemnych. Według przedstawicieli producenta urządzenie działało prawidłowo. Próby nowego radaru mają być kontynuowane przez następne 3-4 miesiące. Przewidywane jest wykonanie ok. 15 lotów, w tym przeciwko wielozadaniowym samolotom bojowym.

Saab twierdzi, że nowa antena nie podlega ograniczeniom ITAR (międzynarodowych przepisów handlu uzbrojeniem), a dostarczenie jej potencjalnym odbiorcom może nastąpić po 12-18 miesiącach, wliczając w to czas potrzebny do dopracowania, przetestowania i rozpoczęcia produkcji seryjnej.

Nowa antena może być użyta jako jeden z elementów modernizacji już eksploatowanych JAS 39 C/D, a także może być oferowana jako opcja wyposażenia samolotów tego typu dla nowych nabywców.

Szwedzi nie przewidują na razie wyposażenia Gripena NG w nową antenę, ponieważ samolot ten ma radar Leonardo ES-05 Raven z anteną fazowaną z modułami na bazie arsenku galu (GaAs), pozostają jednak otwarci na sugestie potencjalnych użytkowników (Rozpoczęto produkcję F-39F, 2020-03-26, Testy samolotów wielozadaniowych dla Finlandii, 2020-02-02, Czeskie Gripeny już z Liteningami 4i, 2019-02-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.