Embraer poinformował, że 11 maja Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej wydała certyfikat zezwalający samolotowi komunikacyjnemu E190-E2 wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia. Co więcej, według danych producenta, emitowany przez niego podczas startu poziom hałasu jest o 63% niższy niż w przypadku E190.
Port lotniczy Londyn-City, zlokalizowany w centrum stolicy W. Brytanii, jest jedną z najważniejszych destynacji biznesowych w Europie. Jego umiejscowienie wymusza jednak na użytkownikach wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia (5,5°), co ogranicza operowanie z niego dużych samolotów komunikacyjnych (LOT uruchomił połączenie Londyn-City - Wilno , 2019-05-02, CSeries 100 w Londynie-City, 2017-03-27, G280 w Londynie-City, 2016-11-07).
Alison Fitzgerald, dyrektor operacyjny lotniska London City, powiedział: Cieszymy się, że tego lata Embraer E2 dołączy do rodziny [samolotów operujących z] Londynu-City. Nasza inwestycja w 8 nowych miejsc postojowych dla samolotów kodu C (o rozpiętości skrzydeł od 24 m do 36 m i rozstawie kół podwozia głównego od 6 m do 9 m) została zrealizowana z myślą o tym samolocie.
Cesar Pereira, wiceprezes Embraer Commercial Aviation na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki dodał: Samoloty Embraera generują 70% ruchu na tym kultowym lotnisku, w sercu jednego z największych miast na świecie. Jest to źródło wielkiej dumy dla Embraera, który w Londynie-City czuje się jak w domu. Z niecierpliwością czekamy kiedy E190-E2 dołączą do E-Jetów latających z Londynu-City w barwach British Airways City Flyer, KLM Cityhopper, PLL LOT, Alitalii i Portugália Airlines.