Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przeciwminowy MQ-8C

Nowe technologie, Bezzałogowce, Marynarka wojenna, 07 marca 2022

US Navy pracuje nad podwieszanym modułem Single System Multi-Mission Airborne Mine Detection (SMAMD) dla bezzałogowego śmigłowca MQ-8C Fire Scout. Jest on przeznaczony do wykrywania i lokalizowania min w środowisku lądowym i morskim.

Rozwijany system detekcji min SMAMD oparty jest na pasywnych i sensorach LIDAR / Zdjęcie: US Navy

Pakiet SMAMD będzie najcięższym do tej pory ładunkiem przenoszonym przez MQ-8C. W lutym br. rozpoczęto próby bezzałogowca z makietami gabarytowo-masowymi systemu SMAMD w locie z niewielką prędkością. W najbliższym czasie odbędą się z kolei próby na lądzie w Naval Surface Warfare Center w Panama City na Florydzie. Bezzałogowiec będzie operował z podwieszonym SMAMD nad plażami, wybrzeżem i morzem w odległości 10 km od lądu. Próby pozwolą zebrać potrzebne informacje na temat bezzałogowca i opracowywanego systemu, by poprawić poziom ich integracji.

Ze strony przemysłowej za opracowanie systemu SMAMD odpowiada BAE Systems, które współpracuje z podmiotami badawczymi podlegającymi US Navy. SMAMD składa się z sensorów optycznych LIDAR (Light Detection and Ranging). Dane zbierane za pomocą sensorów są przetwarzane w czasie rzeczywistym na pokładzie bezzałogowca, co jest nowością. Dotychczas proces przetwarzania danych odbywał się po powrocie statku powietrznego do bazy po zakończeniu misji przeciwminowej.

SMAMD może pracować w trybie pasywnym wykorzystując światło słoneczne lub w trybie aktywnym wykorzystując laser. W nocy sensor pasywny może zostać zastąpiony innym ładunkiem lub zdemontowany w celu ograniczenia masy i zwiększenia długotrwałości lotu (MQ-8C Fire Scout w służbie, 2022-01-25, Rekordowy lot MQ-8C, 2015-08-27).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.