Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Super Tucano dla Indonezji

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 11 listopada 2010

Brazylijskie samoloty szkolne Super Tucano zostały wybrane do szkolenia indonezyjskich pilotów wojskowych. W przetargu pokonały południowokoreańskie KT-1.

Wczoraj brazylijski Embraer ogłosił, że ministerstwo obrony Indonezji wybrało jego szkolno-treningowe EMB-314 Super Tucano (Setny Super Tucano, 2009-05-27) w przetargu na samoloty do szkolenia pilotów wojskowych. Brazylijski produkt pokonał ofertę południowokoreańskiego KAI - KT-1. Kontrakt nie został jeszcze podpisany, ale wiadomo, że Indonezyjczycy kupią 8 Super Tucano. Pierwsze samoloty mają zostać dostarczone w 2012.

Nie podano, jaka będzie wartość kontraktu. Super Tucano kosztuje katalogowo 9-10 mln USD. Po uwzględnieniu zniżek, ale też wyposażenia dodatkowego, szkolenia i serwisu, umowa może opiewać na ok. 70-80 mln USD.

Super Tucano mają zastąpić przestarzałe amerykańskie samoloty Rockwell OV-10 Bronco, zakupione w latach 1970. Indonezyjskie wojska lotnicze dysponują obecnie 12 maszynami tego typu. Większość z nich już nie nadaje się do lotu.

W latach 1970. i 1990. Bronco były używane do zwalczania partyzantki. Także Super Tucano będą mogły być wykorzystywane jako lekkie samoloty bojowe. Właśnie, aby uniknąć takiej możliwości, czyli z przyczyn politycznych, z udziału w przetargu zrezygnował szwajcarski Pilatus.

Samoloty Super Tucano są obecnie eksploatowane przez lotnictwo wojskowe Brazylii, Kolumbii (Ostatni Super Tucano dla Kolumbii, 2008-08-13), Chile (Chile kupiło Super Tucano, 2008-08-18), Dominikany (Pierwsze Super Tucano Dominikany, 2009-12-22) i Ekwadoru (Super Tucano w Ekwadorze, 2010-02-04). Kupiła je też Gwatemala (Gwatemala kupuje 6 Super Tucano, 2009-06-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.