Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AW189 w powietrzu

Lotnictwo cywilne, 22 grudnia 2011

Wczoraj we włoskich zakładach AgustawWestland w Cascina Costa, odbył się pierwszy lot prototypu śmigłowca AW189, cywilnej wersji AW149.

AW189, podobnie jak wersja wojskowa, napędzany jest parą silników GE CT7-2E1 o mocy ok. 2000 KM każdy. Maksymalna masa startowa obliczana jest na 8 t / Zdjęcie: AgustaWestland

Pierwszy lot, w takcie którego pilot Giuseppe Lo Coco sprawdził podstawowe charakterystyki lotne, zakończył się bez problemów. Wydarzenie miało miejsce zaledwie kilka miesięcy po oficjalnym rozpoczęciu programu, na tegorocznym Paris Air Show. Nie powinno to jednak dziwić, ponieważ nie mamy do czynienia z nową konstrukcją, a jedynie z cywilną odmianą AW149, którego oblot odbył się dwa lata temu (zobacz: Oblot AW149). Dodajmy, że pierwowzór tworzony jest na zamówienie włoskich wojsk lotniczych na śmigłowiec SAR. Wreszcie, sam AW149 to powiększona wersja produkowanego od kilku lat AW139 (zobacz: Trzysetny AW139), wykorzystująca wiele sprawdzonych podzespołów i rozwiązań.

Według zapewnień producenta, AW189 powinien otrzymać certyfikaty władz lotniczych w 2013, przy czym w programie testowym uczestniczyć będą tylko dwa prototypy. Planuje się, że pierwsze śmigłowce seryjne trafią do odbiorców w początku 2014.

Maszyna, przewidziana standardowo dla 18, a w lotach długodystansowych dla 12 pasażerów, oferowana jest przede wszystkim jako śmigłowiec poszukiwawczo-ratowniczy lub dla obsługi wież wiertniczych, ze względu na dwusilnikowy napęd i duży zasięg.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.