Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indonezyjskie Super Tucano

Lotnictwo wojskowe, 07 sierpnia 2012

Wczoraj w zakładach Embraera w Gavião Peixoto odbyło się uroczyste przekazanie pierwszych 4 z 16 zamówionych samolotów przeciwpartyzanckich A-29 Super Tucano przedstawicielom indonezyjskich wojsk lotniczych.

Jeden z indonezyjskich A-29 w czasie wczorajszej uroczystości / Zdjęcie: Embraer

Indonezyjskie wojska lotnicze zamówiły 8 Super Tucano w 2010, stając się pierwszym klientem na te samoloty w rejonie Azji i Pacyfiku. W późniejszym okresie podpisano umowę zwiększającą liczbę A-29 do 16 egz. Pierwotnie kładziono nacisk na szkolny charakter zamawianych samolotów (Super Tucano dla Indonezji, 2010-11-11), obecnie jednak przedstawiciele producenta i użytkownika nie kryją, że najważniejszy jest ich potencjał bojowy. Faktem jest bowiem, że wyspiarska Indonezja zmaga się problemem separatyzmu, a ostatnie walki zakończono zaledwie w 2005.

A-29 zastąpią stare OV-10 Bronco. Indonezja ma ich 12, jednak tylko ich niewielka część nadaje się do użytku. Zakup brazylijskich samolotów wpisał się w szeroko zakrojone plany modernizacji wyposażenia sił zbrojnych, przez lata wstrzymywane sankcjami UE i USA, ze względu na trwające walki wewnętrzne i autorytarny styl rządzenia.

Przed zniesieniem ograniczeń w handlu, Indonezyjskie wojska lotnicze dysponowały - oprócz wspomnianych OV-10 - 12 F-16A/B, 16 F-5E/F oraz 40 BAe Hawk 109 i 209, częściowo wykorzystywanymi do misji przeciwpartyzanckich. W okresie sankcji, których nie uznawała Moskwa, wojska lotnicze wzbogaciły się początkowo o 5, a ostatecznie o 10 Su-27SK/SKM i Su-30MK/MK2. Stan amerykańskich i brytyjskich samolotów stale się jednak pogarszał.

W ostatnich latach, korzystając ze zniesienia ograniczeń importowych oraz wzrastającego budżetu wojskowego, zdecydowano się na zakup 6 kolejnych Su-30MK2 oraz 24 używanych F-16 (Indonezja kupuje 24 używane F-16, 2011-11-20). Celem tych działań jest odbudowanie potencjału bojowego wojsk lotniczych.

W dalszej przyszłości Indonezja zamierza nabyć ok. 50 myśliwców V generacji, KF-X. Dżakarta włączyła się w południowokoreański program ich rozwoju (KF-X z Indonezją, 2010-06-08), jednak wyniki tych działań nie są przesądzone. Pierwsze KF-X powinny trafić do użytkownika po 2020, zastępując stopniowo amerykańskie i rosyjskie konstrukcje.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.