EADS poinformował o przekazaniu odbiorcy, Air China, setnego egzemplarza samolotu pasażerskiego A320 wyprodukowanego w ChRL.
Samolot został zmontowany w zakładzie w Tiencin, które są trzecim tego typu zakładem, po najważniejszych obiektach koncernu, w Tuluzie i Hamburgu. Uroczystość zakończenia konstrukcji maszyny miała wyjątkowo oficjalny charakter. Specjalnie z tej okazji w wydarzeniu z 31 sierpnia wzięła udział kanclerz Angeli Merkel i premier Chin, Wen Jibao (Setny chiński A320 odebrany, 2012-09-27).
Przekazany Air China samolot będzie wykorzystywany na trasach wewnętrznych, operując m.in. z i do Szanghaju. Jest to 93 A320 wchodzący w skład floty chińskiego przewoźnika. Do tej pory Airbus przekazał jedenastu chińskim odbiorcom łącznie ponad 700 samolotów tego modelu.
W skali globalnej samolot Airbusa jest wykorzystywany przez 370 linii lotniczych i przedsiębiorstw specjalizujących się w usługach leasingowych. Portfel zamówień na A320 zamyka się obecnie liczbą 8,6 tys., z ponad 5000 już dostarczonych do odbiorców (Dostawy Airbusa i Boeinga, 2012-07-15).
Oferta w postaci A320 jest tym bardziej atrakcyjna z punktu widzenia potencjalnych klientów, iż producent maszyn nie waha się przed stosowaniem innowacyjnych, a czasem nawet nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych. Przykładem może być montaż nowych końcówek skrzydeł samolotów typu Sharklet, które mają zapewnić odbiorcom zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 3,5% (Pierwsze A320 z Sharkletami do końca 2012, 2012-09-12).