Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy Airbusa i Boeinga

Lotnictwo cywilne, 15 lipca 2012

W pierwszej połowie 2012 Boeing dostarczył więcej samolotów pasażerskich i cargo niż Airbus. Łącznie odbiorcy odebrali 287 Boeingów i 279 Airbusów.

W pierwszej połowie 2011 Airbus kolejny raz z rzędu dostarczył odbiorcom więcej samolotów pasażerskich (i cargo) niż Boeing - 258 wobec 222. Jednak w bieżącym roku amerykański koncern przełamał dominację europejskiego konkurenta. Od stycznia do czerwca Boeing dostarczył 287 samolotów, podczas gdy Airbus o 8 mniej - 279. Oba koncerny pobiły tym samym swoje dotychczasowe rekordy. Boeing szczególny silny wzrost dostaw zanotował w drugim kwartale - 150 samolotów wobec 118 w podobnym okresie 2011.

Lista samolotów dostarczonych przez Boeinga w pierwszym półroczu 2012 obejmuje (w nawiasach dane za 2011): 737 - 208 (181), 737-700 - 3 (22), 737-800 - 185 (150), 737-900ER - 20 (9), 747 - 13 (0), 747-8F - 7 (0), 747-8i - 6 (0), 767 - 13 (9), 767-300ER - 6 (5), 767-300F - 7 (4), 777 - 42 (34), 777-200ER - 2 (0), 777-200LR - 0 (3), 777-300ER - 32 (25), 777F - 8 (4), 787 - 11 (0) i 787-8 - 11 (0). Jak łatwo zauważyć, o przewadze Boeinga zdecydowało rozpoczęcie wreszcie dostaw, z blisko 4-letnim opóźnieniem (Odszkodowania za opóźnienie Dreamlinerów, 2012-05-31), samolotów Dreamliner (787) - i tak znacznie mniej niż przewidywał wielokrotnie redukowany plan (zaledwie 3,5 miesięcznie). Rozpoczęły się też dostawy samolotów cargo 747F-8. Do końca roku Boeing planuje dostarczyć 585-600 samolotów pasażerskich i cargo.

Dostawy Airbusa są bardziej terminowe i stabilne. W pierwszej połowie 2012 wynosiły: A32x - 219 (202), A318 - 1 (0), A319 - 16 (23), A320 - 170 (150), A321 - 32 (29), A330 - 50 (46), A330-200 - 24 (20), A330-200F - 4 (1), A330-300 - 22 (25) i A380 - 10 (10).

Airbus uzyskał w pierwszym półroczu 2012 zdecydowanie mniej zamówień niż Boeing. W tej rywalizacji różnica jest prawie dwukrotna - 230 (253 nowych przy rezygnacji z 23 wcześniejszych) wobec 440. Europejski koncern góruje jednak nadal na Amerykanami w całkowitej liczbie zamówionych samolotów (Airbus nokautuje Boeinga, 2012-01-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.