Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Długotrwały lot PAK-FA

Lotnictwo wojskowe, 18 stycznia 2013

Wczoraj na lotnisku instytutu lotniczego im. M. M. Gromowa w Żukowskim pod Moskwą wylądował czwarty prototyp myśliwca Suchoj PAK-FA (T-50). W odróżnieniu od poprzedników, odbył lot z Komsomolska nad Amurem o własnych siłach.

T-50-4 po zakończeniu długodystansowego lotu / Zdjęcie: Suchoj

Wszystkie prototypy PAK FA są kierowane pod Moskwę dla przeprowadzenia pełnego cyklu prób. W rejonie zakładów montażowych Suchoja w Komsomolsku nad Amurem odbywa się z reguły jedynie oblot i kilka prób weryfikujących podstawowe własności lotne.

Identycznie postąpiono z czwartym prototypem. Został on oblatany 12 grudnia ub.r., a pierwszy lot – według producenta – trwał 40 minut i przebiegł bez problemów. W odróżnieniu jednak od poprzednich egz., które były transportowane do instytutu w Żukowskim na pokładzie samolotów transportowych, T-50-4 pokonał niemal całe terytorium Rosji o własnych siłach, z kilkoma międzylądowaniami.

Za jego sterami, podobnie jak w przypadku kluczowych lotów pozostałych prototypów, zasiadł pilot doświadczalny Siergiej Bogdan. Oblot pierwszego PAK FA odbył się w styczniu 2010 (PAK FA oblatany, 2010-01-29). Od tego czasu prototypy myśliwca wykonały ponad 200 lotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.