Amerykański Science Applications International Corporation (SAIC) poinformował o zakończeniu kolejnego etapu prób wozu bojowego, realizowanego w ramach programu Marine Personnel Carrier (MPC) Korpusu Piechoty Morskiej (USMC).
SAIC, zgrupowana razem z ST Kinetics z Singapuru oraz kanadyjską Armatec Survivability Corp. wystawiły w konkursie MPC kołowy transporter Terrex AV-81 8x8 (Terrex w linii, 2009-09-06). Konstrukcja biorąca udział w programie USMC została nieco zmodyfikowana w porównaniu do pierwotnej wersji. Zredukowano m.in. liczbę elementów wyposażenia wnętrza, zwiększając jednocześnie jego pojemność. Warto dodać, że własności transportowe są jednym z głównych kryteriów oceny przez przedstawicieli Korpusu.
Zakończone w ostatnim czasie próby realizowane były na terenie ośrodka szkoleniowego Marine Corps Base Camp Pendleton w Kalifornii. W tym samym miejscu oceniane były właściwości amfibijne pozostałych konstrukcji biorących udział w MPC: wozu Havoc (odmiana AMV 8x8) (Testy amfibijne Havoca, 2013-04-08), transportera SUPERAV 8x8 (Testy SUPERAV, 2013-05-09) oraz jednej ze zamerykanizowanych odmian pojazdów rodziny Piranha, wystawionej przez General Dynamics Land Systems (GDLS) (Kolejne testy MPC, 2013-06-07).
Dwutygodniowe próby transportera Terrex stanowiły rozwinięcie wcześniejszych testów pojazdu. Wówczas ocenie podane zostały jedynie własności amfibijne pojazdu. Tym razem, sprawdzanie wozu dotyczyło także jego potencjału transportowego. Podobnie jak w przypadku innych konstrukcji, oferowany przez SAIC pojazd musiał potwierdzić możliwość transportu części wzmocnionej drużyny marines, składającej się z 17 żołnierzy wraz z ekwipunkiem wystarczającym na 3 dni działania w warunkach bojowych.