BAE Systems poinformowało o zakończeniu 12-dniowych testów zdolności amfibijnych transportera SUPERAV 8x8. Pojazd bierze udział w organizowanym przez Korpus Piechoty Morskiej (USMC) konkursie Marine Personnel Carrier (MPC).
Zakończone niedawno testy realizowane były na terenie ośrodka szkoleniowego Marine Corps Base Camp Pendleton w Kalifornii, podobnie jak w przypadku innej konstrukcji biorącej udział w MPC, oferowanego przez Lockheed Martin i fińską Patrię Land Systems wozu Havoc (odmiana AMV 8x8) (Testy amfibijne Havoca, 2013-04-08).
Przeprowadzone próby koncentrowały się na ewaluacji zdolności amfibijnych transportera, zarówno w przypadku operowania na pełnym morzu, jak i strefach przybrzeżnych. Ocenie poddawana była m.in. szczelność kabiny wewnętrznej pojazdu oraz jego zdolność do transportowania części wzmocnionego oddziału Marines, składającego się z 17 żołnierzy.
W nadchodzących miesiącach startujące w MPC konstrukcje poddane zostaną kolejnej serii prób. Tym razem oceniana będzie m.in. ich przeżywalność na polu walki. Próby te zrealizowane zostaną na terenie Nevada Automotive Test Center.
Chociaż testy wytrzymałościowe pojazdów są z punktu widzenia USMC mniej istotne niż próby zdolności amfibijnych, ich wyniki również będą miały wpływ na proces wyłaniania zwycięzcy konkursu MPC. Otrzyma on zlecenie na dostawę 579 pływających, kołowych transporterów opancerzonych (Dwóch liderów w rywalizacji na MPC, 2012-11-20).
Warto przypomnieć, że poza SUPERAV (Premiera SUPERAV 8x8 w Brnie, 2009-05-10) i Havociem, w konkursie MPC udział bierze także m.in. TERREX 8x8 oferowany przez Science Applications International Corporation (SAIC) razem z ST Kinetics z Singapuru (Terrex w linii, 2009-09-06).