Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niemieckie opancerzenie dla rosyjskiej armii

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 05 marca 2011

Rheinmetall Chempro ma dostarczać lekkie opancerzenie dla rosyjskich pojazdów różnego typu. Prawdopodobnie sprzeda też FR licencję na produkcję takiego opancerzenia.

Rosyjskie media, powołując się na źródła w Ministerstwie Obrony, informują że dostawcą lekkiego opancerzenia dodatkowego dla pojazdów kołowych i gąsienicowych będzie niemiecki koncern Rheinmetall Chempro. Już w ubiegłym roku rosyjscy politycy różnych szczebli mówili o możliwości zakupu opancerzenia w Niemczech. Prezydent Dmitrij Miedwiediew w listopadzie 2010 podczas wizyty na poligonie Gorochowieckij skrytykował poziom zabezpieczenia rosyjskich żołnierzy przed ostrzałem z broni strzeleckiej i odłamkami. - Nie zajmowaliśmy się dotąd dodatkowym opancerzeniem pojazdów, bo uznawaliśmy to za zbyt drogie. Teraz musimy się tym zająć - powiedział wówczas. Później minister obrony Anatolij Sierdiukow powiedział, że dodatkowe opancerzenie będzie prawdopodobnie kupowane w niemieckim Rheinmetall Chempro.

Według nieoficjalnych informacji, rozmowy dotyczące podpisania kontraktu z Rheinmetall Chempro są już na ukończeniu. Wcześniej, przez wiele miesięcy trwały testy na rosyjskich poligonach. Jest bardzo prawdopodobne, że w wytwórniach FR niemieckie opancerzenie będzie produkowane na licencji. Wiceminister obrony Władimir Popowkin mówił niedawno, że rodzime instytuty naukowo-badawcze nie zdołały opracować opancerzenia podobnej jakości.

Wcześniej Ministerstwo Obrony FR zdecydowało się na zakup licencji na wytwarzanie włoskich pojazdów opancerzonych Iveco LMV M65 (Iveco zamiast Tigrów, 2010-08-07). Produkcja w zakładach KamAZ, kontrolowana przez specjalnie powołaną spółkę (Rosjanie zainteresowani Centauro, 2010-12-07), ma rozpocząć się w br. Z czasem udział komponentów rosyjskich w produkowanych pojazdach ma przekroczyć 50%. Ich dodatkowe opancerzenie jest dostarczane przez Rheinmetall Chempro.

Rheinmetall Chempro to spółka IBD Deisenroth i Rheinmetall Defence, powołana w 2007 na bazie Chempro GmbH.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.