Niechciane przez wojska lotnicze USA transportowce C-27J Spartan trafią ostatecznie do US Coast Guard.
Trwająca od kilkudziesięcu miesięcy przepychanka pomiędzy producentem – koncernem Alenia Aermacchi i Departamentem Obrony USA w sprawie samolotów transportowych C-27J Spartan została wreszcie zakończona (Spór wokół C-27J, 2012-02-28). Ostatecznie trafią one do amerykańskiej straży wybrzeża (US Coast Guard).
Decyzję taką podjęto 19 grudnia ub. r. Dzięki niej 14 samolotów, które US Air Force chciały najpierw odsprzedać krajom trzecim, a następnie wysłać do długotrwałego składowania na pustyni w Arizonie, wejdzie do służby w USCG w ciągu kolejnych 6-12 miesięcy.
Po zabudowaniu dodatkowego wyposażenia, w tym. m. in. radiolokatorów poszukiwawczych i urządzeń optoelektronicznych posłużą one do zadań poszukiwawczo-ratowniczych, wykrywania prób przemytu narkotyków, nielegalnej imigracji, a także patrolowania akwenów i niesienia pomocy ofiarom klęsk żywiołowych.
Pozostałe 7 C-27J zakupionych przez US Air Force przekazano w listopadzie ub. r. do US Special Operations Command.